Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور

۳۲ پروژه آبخیزداری در ایلام افتتاح شد

۳۲ پروژه آبخیزداری، آبخوانداری و کنترل سیلاب در ایلام با حضور «مسعود منصور» معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ، افتتاح شد.

۳۲ پروژه آبخیزداری در ایلام افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، «مسعود منصور» اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان جنگل‌ها اجرای طرح‌هایی نظیر توسعه جنگل کاری اقتصادی، زراعت چوب و توسعه کشت گیاهان دارویی است.

وی با بیان اینکه  توسعه جنگل کاری اقتصادی در سطح ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشور آغاز شده است، گفت: توسعه طرح‌های مرتع داری و توسعه طرح‌های آبخیزداری از دیگر اولویت‌های سازمان جنگل‌ها است.

دکتر «رضا احمدی» مدیرکل منابع طبیعی استان در این مراسم، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه‌ها بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که در سطح ۱۳ هزار هکتار از حوزه آبخیز شهر ایلام اجرایی شده است.

وی گفت: در سفر رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع قرار است طرح جنگل‌کاری اقتصادی کشور در سال ۹۹ نیز در شهرستان مهران آغاز شود، گفت: در این طرح 3250 هکتار برای استان مصوب شده ولی با تلاش‌های منابع طبیعی استان قرار است در سطح بیش ۱۲ هزار هکتار اجرایی شود.

احمدی تصریح کرد: ۶۰ درصد کل طرح جنگل‌کاری در حوزه زاگرس و ۴۰ درصد طرح جنگل‌کاری در کل کشور در استان ایلام انجام می‌شود.

احمدی با بیان اینکه دیگر برنامه مهم معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، بازدید از نهالستان ایوان است، گفت: امسال برای تولید ۱۲ میلیون اصله نهال در استان ایلام برنامه‌ریزی شده اس و ۹ میلیون اصله نهال از میزان کل تولیدات استان در داخل استان استفاده و مابقی آن به دیگر مناطق کشور ارسال شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید