Iranian Agriculture News Agency

یکهزار و ۹۲۰ هکتار از اراضی ایلام طعمه حریق شد

مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: یک هزار و ۹۲۰ هکتار از اراضی طبیعی این استان شامل جنگل‌ها و مراتع در طول ۲۰ سال گذشته طعمه حریق شده است.

 یکهزار و ۹۲۰ هکتار از اراضی ایلام طعمه حریق شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایانا در استان ایلام، رضا احمدی  اظهار کرد: این میزان حریق در سطح اراضی طبیعی استان در ۶۲۱ نقطه اتفاق افتاده است.

وی افزود: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد بیشتر حریق‌های رخ داده در سطح طبیعت استان که عوامل انسانی در بروز آنها بیشترین نقش را داشته‌اند در روزهای تعطیل رخ داده که در شهرستان دره‌شهر بیشتر بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام یادآور شد: طی مدت یاد شده بطور میانگین شاهد بروز هر سه روز یک حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع استان بوده‌ایم.

احمدی ایجاد آتش‌بر را از برنامه‌های اجرا شده به منظور جلوگیری از گسترش حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع عنوان و تاکید کرد: پنج هزار کیلومتر آتش‌بر تاکنون در سطح اراضی طبیعی استان ایلام ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۸۶ نقطه بحرانی از نظر مستعد بودن برای حریق در سطحی به گستردگی ۴۱۸ هزار هکتار از اراضی استان شناسایی شده است، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به نسبت دوره مشابه پارسال شاهد کاهش ۹۷ درصدی میزان حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع استان ایلام بوده‌ایم.

ایلام با گستره حدود ۲۰ هزار کیلومترمربع یکی از استان‌های زاگرس‌نشین کشور است و بر اساس گزارش سازمان جنگل‌ها و مراتع ۶۰ درصد جنگل‌های منطقه زاگرس در ایلام واقع شده است.

از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام، یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار را اراضی طبیعی تشکیل داده‌اند که از این مقدار ۶۴۰ هزار هکتار جنگل با گونه غالب درختان بلوط است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید