Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت زراعت استان

برداشت ذرت در استان آغاز شد

سرپرست مدیریت زراعت استان از آغاز برداشت ذرت در استان خبر داد.

برداشت ذرت در استان آغاز شد

علیرضا طولابی در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان ایلام گفت: در راستای حمایت از تولیدات داخلی در سال جهش تولید طبق برنامه ریزی های به عمل آمده در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام کشت ذرت از اوایل تیر ماه در مناطق شمالی و اوایل مرداد در مناطق جنوبی استان آغاز گردیده و تا اواسط شهریور ماه در مناطق جنوبی ادامه داشته است .

وی اضافه کرد: در سال جاری ۱۱۰۰۹ هکتار از اراضی استان زیر کشت ذرت قرار گرفت که نسبت به سال گذشته ۱۹۴۰ هکتار افزایش داشته که از این میزان ۸۵  درصد کشن آن در شهرستان دهلران بوده است.

وی بیان کرد: از ۱۱۰۰۹ هکتار سطح کشت شده ذرت، میزان ۷۵۴۱ هکتار آن ذرت دانه ای و ۳۴۶۸ هکتار آن ذرت سیلویی می باشد، که ۹۸ درصد کشت ذرت توسط دستگاههای پنوماتیک انجام گرفت.

طولابی ادامه داد: در سال جاری ۶۲۲ هکتار بصورت کشت مستقیم بوده و ۴۱۰۰ هکتار نیز بصورت نیمه حفاظتی می باشد و همچنین نیم هکتار ذرت بصورت نشایی و آزمایشی کشت شد.

پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود ۵۰ هزار تن ذرت دانه ای (هزار تن بیشتر از سال گذشته) و ۱۳۸ هزار تن ذرت سیلویی ( ۷۸ هزار تن بیشتر از سال گذشته ) برداشت محصول داشته باشیم.

وی در پایان گفت: هم اکنون برداشت ذرت سیلویی در مناطق شمالی استان آغاز گردیده و تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشت شده برداشت شده است و برداشت ذرت دانه ای از اواسط مهر ماه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید