Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ایلام

مبارزه بیولوژیک با آفات در ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی ایلام

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ایلام گفت: ۱۰ هزار و ۴۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال زراعی ۹۸-۹۹ مورد مبارزه شیمیایی و بیولوژیک با آفات قرار گرفت.

مبارزه بیولوژیک با آفات در ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی ایلام

شریف خدامرادی در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان ایلام بیان کرد: در این مدت مبارزه شیمیایی با سن غلات در سطح یک هزار و ۲۷۳ هکتار، علف های هرز پنج هزار هکتار، آفت مینوز برگخوار یک هزار و ۲۰۰ هکتار، جوندگان مضر یک هزار و ۵۱۴ هکتار، مبارزه بیولوژیک با آفت پیله خوار نخود ۱۵۶ هکتار و ضدعفونی بذور گندم و جو یک هزار و ۳۴۳ هکتار انجام گرفته است.

وی در حوزه زراعت هم افزود: بیش از ۷۱ تن توزیع بذر گندم و ۲۸ تن بذر جو، کاشت غلات به میزان ۱۲ هزار و ۹۰ هکتار در سطح شهرستان شامل چهار هزار و ۲۲۷ هکتار گندم، هفت هزار و ۸۰۲ هکتار و ۶۰ هکتار برنج، ۱۴۰ هکتار کشت مکانیزه در سطح شهرستان به میزان ۱۲۰ هکتار گندم و ۴۰ هکتار جو و ۹۷۴ تن توزیع کود به مقدار ۹۲۴ تن کود اوره و ۵۰ تن کود سوپرفسفات تریپل انجام شده است.

خدامرادی یادآور شد: ۱۳۴ هکتار از مزراع گندم و ۱۶۸ هکتار از مزارع جو اراضی شهرستان ایلام به علت آتش سوزی در سطح این اراضی در سال زراعی ۹۸ -۹۹ غیر قابل برداشت شدند.

وی در خصوص کشت و تولید حبوبات شهرستان ایلام هم گفت: ۱۷۰ هکتار با میزان تولید ۷۱ هزار تن کشت نخود و ۲۰۹ هکتار با میزان ۱۰۸ تن عدس در شهرستان کشت و تولید شده است و همچنین پروژه ایکاردا ( امنیت غذایی ) برای مدیریت الگوی کشت حبوبات پاییزه نخود و عدس و همچنین علوفه دیم در سطح شهرستان اجرایی شده است.

خدامرادی در حوزه سبزی و صیفی هم توضیح داد: ۱۷۱ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت بهاره انواع سبزی و صیفی اختصاص یافته است و همچنین جلسات کارگروه سلامت شهرستان با محوریت سلامت سبزی و صیفی برگزار شد و کارشناسان مرتبط با این حوزه به طور مکرر تا زمان پایان برداشت از این مزارع بازدید می کنند.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان ایلام گفت: سه نفر از سبزی کاران متخلف شهرستان که از آب آلوده برای آبیاری اراضی زراعی خود به وسعت ۹ هکتار استفاده کرده اند شناسایی شدند و آزمایش های انجام گرفته از آب مصرفی آنها جهت بررسی بیشتر به مرکز بهداشت شهرستان ارجاع داده شد.

شهرستان ایلام دارای سه بخش مرکزی، چوار و سیوان با جمعیتی معادل ۲۵۰ هزار نفر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید