Iranian Agriculture News Agency

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهلران؛

7600تن کود در بین کشاورزان شهرستان دهلران توزیع شده است

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 7600 تن کود بین کشاورزان شهرستان دهلران توزیع شده است.

 7600تن کود در بین کشاورزان شهرستان دهلران توزیع شده است

به گزارش خبرنگار  ایانا در استان ایلام، عباس احمدی، گفت: قیمت هر کیسه 54562 ریال بوده و  روند توزیع با آغاز کشت های پاییزه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امسال سطح زیر کشت ذرت دانه ای و علوفه ای 9500 هکتاربوده که  پیش بینی می شود  112 هزار تن برداشت شود.

احمدی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد از دانه روغنی کلزا در استان ایلام در این شهرستان تولید می شود،  گفت: امسال پیش بینی می شود   12 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به  زیر کشت کلزا برود.

وی با بیان اینکه سالانه 60 درصد محصول استراتژیک گندم استان در شهرستان دهلران تولید می شود، گفت: در سال گذشته  153 هزار تن گندم مازاد بر نیاز توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید شده و امسال هم 60 هزار هکتار اراضی کشاورزی هلران به کشت گندم آبی و دیم  اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران افزود: امسال 53 تن بذر تدارک شده کلزا در شهرستان فراهم شده که در حال توزیع بین کشاورزان است.

وی گفت: بذر تخصیصی گندم  به شهرستان امسال 10 هزار تن بوده که این میزان در صورت نیاز قابل افزایش است.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران به بیش از 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: ارزش محصولات کشاورزی تولیدی در این شهرستان سالانه بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید