Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی ایلام خبر داد:

کاهش ۹۷ درصدی وقوع حریق در جنگل ها و مراتع ایلام

مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون به نسبت دوره مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۹۷ درصدی وقوع حریق در سطح جنگل ها و مراتع این استان هستیم.

کاهش ۹۷ درصدی وقوع حریق در جنگل ها و مراتع ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، رضا احمدی اظهار کرد: تجربه وقوع حریق در سطح اراضی طبیعی این استان طی سال های اخیر باعث شد امسال با برنامه ریزی مناسب و استفاده از تمامی توان نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز پیشگیری از بروز حریق در سطح جنگل ها و مراتع پیگیری شود.

وی افزود: ۸۶ نقطه بحرانی در گستره ای به مساحت ۴۱۸ هزار هکتار که مستعد آتش سوزی هستند در استان ایلام شناسایی و تلاش شده این مناطق با توجه به خطر موجود در اولویت برنامه های منابع طبیعی به منظور پیشگیری از بروز حریق قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام تاکید کرد: ۲۵۰ دستگاه دمنده به منظور مقابله با آتش سوزی تامین شده که نقش بسزایی در مقابله با حریق در سطح اراضی ملی استان داشته است.

احمدی با یادآوری اینکه بیشترین عامل آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان منشا انسانی دارد، گفت: خوشبختانه امسال با کاهش چشمگیر بروز حریق در عرصه های طبیعی استان روبرو بودیم به طوری که این میزان به نسبت دوره مشابه سال گذشته ۹۷ درصد کاهش یافته است.

ایلام با گستره حدود ۲۰ هزار کیلومتر مربع یکی از استان‌های زاگرس نشین کشور است و بر اساس گزارش سازمان جنگل‌ها و مراتع ۶۰ درصد جنگل های منطقه زاگرس در ایلام واقع شده است.

از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام، یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار را اراضی طبیعی تشکیل داده‌اند که از این میزان ۶۴۰ هزار هکتار جنگل و عمدتا درختان بلوط است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید