Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام

انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین زندان های استان و سازمان جهاد کشاورزی با هدف اشتغال و آموزش زندانیان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین زندان های استان و سازمان جهاد کشاورزی با هدف اشتغال و آموزش زندانیان خبر داد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین زندان های استان و سازمان جهاد کشاورزی با هدف اشتغال و آموزش زندانیان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، محمد علی اقدسی گفت: در راستای ایجاد زمینه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان وارتقای توانمندسازی شغلی آنها و همچنین برخورداری مددجویان از خدمات آموزشی از طریق ایجاد مهارت و با هدف کاهش بازگشت مجدد آنها در زمینه های مختلف آموزشی مانند زراعت ، باغبانی ، طیور ، امور شیلات و آبزیان ، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل زندان های استان و سازمان جهاد کشاورزی ایلام منعقد شد.

مجید احسانی مدیر کل زندان های استان در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت زندان ها و خدماتی که برای جامعه مددجویان ارائه می گردد، نقش آموزش و توانمندسازی زندانیان را در بازگشت آنها به جامعه مهم برشمرد و بیان کرد: طبق بررسی های بعمل آمده ، افرادی که در زندان تحت آموزش قرار می گیرند و مهارتی را یاد می گیرند بازگشت مجدد این قبیل افراد به زندان بسیار کمتر می باشد

اقدسی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام نیز با اشاره به عملکرد این سازمان در سال اخیر افزود: سازمان جهادکشاورزی استان آمادگی دارد در زمینه های مختلف کشاورزی ، مددجویان زندان های استان را تحت پوشش و آموزش های لازم قرار دهد.

ایشان با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی جهت امر ترویج وآموزش و راهنمای های فنی امادگی دارد گفت: برای توانمندسازی زندانیان از طریق آموزش ابتدا لازم است نیازسنجی آموزشی با توجه به پتانسیل های مهارتی و مالی این افراد انجام گیرد تا برنامه ریزی مدون آموزشی تهیه واجرا شود است و مدیریت ترویج کشاورزی در سازمان می تواند در قالب سیستم پهنه بندی حسب اعلام نیاز مبادرت به آموزش زندانیان کند.

وی در پایان گفت: با تشکیل کمیته های فنی می توان از فرصت ها و ظرفیت های دو دستگاه برای حمایت از زندانیان نیازمند ، گام های مثبت و ارزنده ای برداشت.

گفتنی است در پایان ، تفاهم نامه همکاری بین احسانی مدیر کل زندان های استان و اقدسی رئیس سازمان جهادکشاورزی ایلام به امضاء رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید