Iranian Agriculture News Agency

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایلام

معدوم سازی بیش از هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی فاسد در ایلام

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایلام گفت: در پنج ماهه اول سال جاری ۱۸۰۹ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد در سطح شهرستان ایلام جمع آوری، ضبط و معدوم شده است.

معدوم سازی بیش از هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی فاسد در ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام،“محمد علی‌رحمی”  اظهار کرد: در این مدت ۲۴۲ واحد قصابی غیر مجاز به مراجع قضایی، اماکن و تعزیرات حکومتی معرفی و در این راستا تعدادی از این مکان‌ها پلمب شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام، ادامه داد: در ۵ ماه اول سال جاری ۷۰ متصدی عرضه مرغ زنده به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: گوشت‌‌های عرضه‌ شده در قصابی‌ها باید در کشتارگاه تحت نظارت دامپزشکی تهیه شوند و با کنترل بهداشتی دام و لاشه، قبل، حین و بعد از کشتار و بازرسی و نظارت دقیق بازرسان بهداشتی در کشتارگاه، می‌توان به سلامت گوشت تهیه شده و عرضه شده در قصابی‌های مجاز،  اطمینان پیدا کرد.

علی‌رحمی بیان کرد: شهروندان از خرید گوشت فاقد مهر و لیبل  که در قصابی‌های غیر مجاز عرضه می‌شوند به دلیل عدم اطمینان از روند تولید، شرایط کشتار، سلامت آن‌ها و احتمال انتقال بیماری‌‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو، سل، سیاه زخم و بروسلوز، خودداری کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید