Iranian Agriculture News Agency

فرماندار دهلران

محدودیت استقرار عشایر کوچرو در 5 کیلومتری دهلران

فرماندار دهلران گفت: استقرار عشایر کوچرو در حاشیه شهر تا شعاع پنج کیلومتری ممنوع است.

محدودیت استقرار عشایر کوچرو در 5 کیلومتری دهلران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، مجید عسگری گفت: بر اساس مصوبه شواری تأمین و در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی هیچیک از عشایر کوچرو امسال حق ندارند در حاشیه شهر دهلران اسکان پیدا کنند.

فرماندار دهلران بر ضرورت رعایت سقف پروانه چرای دام توسط عشایر کوچنده اشاره کرد، افزود: رعایت مسائل بهداشتی، عدم استقرار در نوار مرزی و پلاک کوبی از دیگر موضوعاتی مهمی هستند که عشایر مستقر در مناطق قشلاقی شهرستان باید مد نظر داشته باشند.

فرماندار دهلران گفت: سالانه ۶۰۰ خانوار عشایر کوچرو از استان‌های لرستان، کرمانشاه وهمدان در مناطق قشلاقی این شهرستان مستقر می‌شوند، لذا استقرار نمایندگان این استان‌ها در راستای حل مشکلات عشایر در شهرستان باتوجه به وجود ویروس کرونا و خدمات دهی مناسب امری بسیار ضروری است.

فرماندار دهلران گفت: به منظور شناسایی عشایر میهمان، ادارات کل امور عشایر استان‌های کرمانشاه، لرستان و همدان مشخصات کامل خانوارهای عشایر تحت پوشش خود را قبل از حضور در مناطق مختلف قشلاقی شهرستان دهلران در قالب شناسنامه عشایری تهیه و در اختیار مسئولان ذی ربط شهرستان قرار دهند.

عسکری افزود: پلاک کوبی و هویت گذاری دام‌های عشایر کوچرو از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار متولیان در استان‌های قرار بگیرد تا عشایر با مشکل مواجه نشوند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۵۰ هزار لیتر سوخت مورد نیاز عشایر و همچنین ۲۰۰ تن علوفه به عشایر مهمان خدمات ارائه شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید