Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی ایلام

پرداخت 1460 میلیارد ریالی تسهیلات روستایی تا 11 مردادماه سال جاری

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی ایلام از پرداخت 1460 میلیارد ریالی تسهیلات روستایی در سال جاری خبر داد.

پرداخت 1460 میلیارد ریالی تسهیلات روستایی تا 11 مردادماه سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، همایون مظاهری در زمینه طرح‌های اشتغال روستایی و حمایت‌های صورت گرفته در این زمینه، به گزارش سامانه کارا تا تاریخ یازدهم مردادماه سال جاری اشاره کرد و گفت: در این راستا طرح‌های مختلفی در بخش دام‌وطیور، صنایع کشاورزی، باغبانی، مکانیزاسیون، شیلات و غیره تعریف شده است.

همایون مظاهری با تأکید بر اینکه تعداد یک‌هزار و 620 طرح با اشتغال‌زایی دوهزار و 367 نفر مربوط به حوزه دام‌وطیور است، گفت: مبلغ پرداختی برای این طرح، بالغ بر 987 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: در بخش صنایع کشاورزی نیز تعداد 36 طرح با اشتغال‌زایی برای 94 نفر ثبت شده که به این طرح‌ها نیز بالغ‌بر 216 میلیارد ریال پرداخت شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان ایلام، رقم پرداختی تسهیلات در بخش اشتغال روستایی حوزه باغبانی استان را برابر 91 میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد: این میزان برای 267 طرح با اشتغال‌زایی 211 نفر پرداخت شده است.

مظاهری در ادامه صحبت‌های خود از 52 طرح در زمینه مکانیزاسیون یاد کرد و افزود: در این طرح، تعداد 65 نفر نیرو مشغول به‌کار خواهند شد و برای این طرح، بالغ بر 34 میلیارد ریال تسهیلات پرداختی داشته‌ایم.

به‌گفته این مسئول در استان ایلام تا تاریخ یازدهم مردادماه سال جاری، تعداد 16 طرح در حوزه شیلات با تسهیلات 12 میلیارد ریالی برای 102 نفر در این استان اشتغال ایجاد کرده و از سویی سایر طرح‌های مربوط به اشتغال روستایی نیز با تعداد 154 مورد در این استان، برای 97 نفر اشتغال‌زایی داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان ایلام خاطرنشان کرد: در مجموع تسهیلات مربوط به اشتغال‌زایی روستایی تا تاریخ 11 مردادماه 99 در این استان، برابر یک‌هزار و 460 میلیارد ریال با اشتغال‌زایی برای دو هزار و 936 نفر در قالب دو هزار و 145 طرح است.

مظاهری با اشاره به تسهیلات عشایری پرداختی در استان ایلام نیز گفت: این تسهیلات پرداختی برابر 227 میلیارد تومان بوده که شامل یک‌هزار و یک طرح با اشتغال‌زایی یک‌هزار و 26 نفر است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان ایلام در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان این موضوع تصریح کرد: در مجموع تا تاریخ 11 مردادماه سال جاری در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و عشایری در استان ایلام، بالغ بر یک‌هزار و 687 میلیارد ریال برای سه‌هزار و 146 طرح پرداخت شد که زمینه اشتغال سه‌هزار و 962 نفر را نیز در استان فراهم کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید