Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان مدیریت ایلام

طرح توسعه باغات زیتون هلیلان سه سال دیگر تکمیل می‌شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام در مورد طرح توسعه باغات زیتون هلیلان گفت: طرح باغات هلیلان هم‌اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و افق کلی برای تکمیل این طرح با اشغال‌زایی ۱۰۰ نفر سه سال در نظر گرفته شده است.

طرح توسعه باغات زیتون هلیلان سه سال دیگر تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، رحمت الله قیصوری اظهار کرد: این پروژه با مدیریت جهاد کشاورزی استان و از سال ۹۷ آغاز شده است و ایجاد ایستگاه تامین آب، منبع ذخیره آب و خطوط انتقال برق و در نهایت احداث ۵۰۰ هکتار باغ زیتون از مشخصات این طرح است که با هدف اشتغالزایی و کمک به تولید روغن در کشور احداث می شود.

وی برآورد میزان افزایش تولید سالانه طرح را ۲ هزار و ۵۰۰ تن در سال و برآورد ارزش میزان افزایش تولید سالانه در دوران بهره برداری را ۱۲۵ میلیارد ریال ذکر کرد و در مورد اعتبارات این پروژه هم اظهار داشت: برای اجرای کامل این طرح ۸۰ میلیارد ریال برآورده شده است و تکمیل آن به ۵۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

قیصوری با اشاره به طرح پرورش ماهی در قفس پشت سد سیمره هم گفت: این طرح توسط سازمان جهاد کشاورزی در سال ۹۶ شروع شد و هم اکنون ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مدت زمان در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح چهار سال است.

وی توضیح داد: در قالب این پروژه سالانه با خرید بچه ماهی و پرورش آنها در ۲۰ قفس، ماهی های بالغ پرورشی روانه بازار مصرف می شوند و همچنین این طرح زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر و تامین مواد غذایی پروتئینی استان را فراهم می کند.

قیصوری برآورد میزان افزایش تولید سالانه این طرح را سه هزار تن در پایان هر دوره ذکر کرد و برآورد ارزش میزان افزایش تولید سالانه در دوران بهره برداری را ۵ .۱۸۷ میلیارد ریال عنوان کرد و در مورد اعتبارات طرح نیز اضافه کرد: ۹۰۰ میلیارد ریال مجموع اعتبارات این پروژه است که تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال آن هزینه شده و برای تکمیل طرح به ۳۰۰ میلیار  ریال دیگر نیاز است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید