Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام

توزیع ۲۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در بین مرغداران ایلام

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اعلام نیاز 35 هزار تنی مرغداران به فرآورده های دامی گفت: در چهار ماه نخست سال 99 بیش از 20 هزار تن انواع نهاده‌های دامی در اختیار اتحادیه مرغداران استان ایلام قرار داده شده است.

توزیع ۲۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در بین مرغداران ایلام

محمدعلی اقدسی در گفت و گو خبرنگار ایانا در استان ایلام بیان کرد: در چند ماه اخیر مشکل کمبود نهاده‌های دامی در سطح کشور وجود داشته است اما با وجود این کمبود ، سازمان جهاد کشاورزی در ۴ ماهه اول امسال بیش از ۲۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی از جمله ۱۱ هزار تن ذرت و حدود ۹ هزار تن کنجاله سویا را در اختیار اتحادیه مرغداران استان قرار داده تا در بین واحد‌های مرغداری که فعال هستند توزیع شود.

او گفت: در مجموع مقدار نهاده‌ای که مرغداران ما نیاز داشتند بیش از ۳۵ هزار تن است که کسری این مقدار را مرغداران از طریق بازار آزاد تامین کرده و همین امر باعث شده تا مقداری هزینه تولید مرغ در سطح مرغداری‌ها بالا برود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام ادامه داد: در مجموع تا کنون حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد نهاده‌های مورد نیاز مرغداران را تامین کرده‌ایم ضمن اینکه ما به صورت روزانه و به طور مرتب با وزارت جهاد کشاورزی و مسئولین ذیربط در مدیریت پشتیبانی امور دامی کشور در ارتباط هستیم و آن‌ها نیز قول‌های مساعدی را داده اند تا از طریق پیگیری‌هایی که در حال انجام است بتوانند ارز مورد نیاز را تامین کرده تا نهاده مورد نیاز مرغداران تهیه شود.

او اظهار کرد: ما نیز به هر مقدار که نهاده دامی در اختیار ما قرار داده شود به همان مقدار نیز در اختیار مرغداران استان قرار خواهیم داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید