Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام

پنج هزار میلیارد ریال مطالبه گندم‌کاران ایلام پرداخت شد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: پنج هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال مطالبه گندمکاران استان پرداخت شده و ۹۰ ملیلیارد ریال باقیمانده نیز در حال واریز تدریجی به حساب کشاورزان است.

پنج هزار میلیارد ریال مطالبه گندم‌کاران ایلام پرداخت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، کامران سلیمان‌پور اظهار کرد: این مقدار پرداخت معادل ۹۸ درصد کل مطالبات گندمکاران استان ایلام بوده که تاکنون به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی در مورد خرید گندم از کشاورزان نیز افزود: تاکنون ۲۲۹ هزار تن گندم معمولی از گندمکاران استان ایلام به نرخ تضمینی توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده است.

سلیمان‌پور یادآور شد: از میزان گندم ذخیره شده در سیلوهای استان مقدار ۳۶ هزار تن آن به خارج از استان ارسال شده است و روند صدور گندم مازاد به دیگر نقاط کشور ادامه دارد.

وی در مورد اتمام زمان برداشت گندم از مزارع استان ایلام هم توضیح داد: هم‌اکنون بخش عمده‌ای از برداشت گندم از گندمزارهای استان انجام شده است و تا اواخر مردادماه برداشت این محصول از تمامی مزارع استان به اتمام می‌رسد.

سلیمان‌پور یادآور شد: قیمت تضمینی گندم دولتی به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی ۲۵ هزار ریال و گندم دروم ۲۶ هزار ریال است.

وی گفت: ۴۰ مرکز خرید گندم در سراسر استان با ظرفیت پذیرش ۴۰۰ هزار تن گندم فعال است که ۱۵ مرکز متعلق به شرکت غله و خدمات بازرگانی و ۲۵ مرکز نیز مربوط به اداره کل تعاون روستایی به عنوان خریدار مباشر است.

وی در مورد پرداخت مطالبات کلزاکاران استان ایلام هم توضیح داد: در مجموع ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن کلزا خریداری شد که تاکنون بیش از ۷۵ میلیارد تومان معادل ۹۸ درصد کل مطالبه این کشاورزان پرداخت شده و کمتر از ۲ میلیارد تومان باقیمانده نیز تا هفته آینده به کشاورزان کلزاکار پرداخت می‌شود.

استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی است که  ۸۶ هزار هکتار از اراضی دیم و ۵۵ هزار هکتار از اراضی آبی استان ایلام به کشت گندم اختصاص دارد.

در فصل برداشت سال زراعی گذشته ۳۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان ایلام به نرخ تضمینی و مصوب خریداری شد که از این مقدار خرید تضمینی انجام شده نزدیک به ۲۶۴ تن گندم خوراکی و دروم و ۳۴ هزار تن نیز گندم بذری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید