Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایر استان ایلام

افتتاح ۳ پروژه بزرگ تأمین آب عشایر ایلام در سال جاری

۷۱ درصد دام استان ایلام در اختیار عشایر است

مدیرکل امور عشایر استان ایلام اظهار کرد: سه پروژه بزرگ تأمین آب شرب پایدار در مناطق عشایری این استان با اعتبار ۱۵۶ میلیارد ریال تا پایان مهر ماه سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

افتتاح ۳ پروژه بزرگ تأمین آب عشایر ایلام در سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، علی سلیمی گفت: از اعتبارات آبرسانی به عشایر از محل بند(ه) تبصره ۴ بودجه سنواتی، ۱۵۶ میلیارد ریال به این استان اختصاص داده شده است.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام، ادامه داد: این سه پروژه شامل، تأمین آب شرب عشایر مستقر در ارتفاعات بانکول با بهره مندی ۲۵۰ خانوار و پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصدی، پروژه تأمین آب عشایر سیاهگل، پلیه، روان و چشمه مهرو با بهره مندی ۱۳۰ خانوار و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی و تأمین آب منطقه عشایری تیمه و زیتون با بهره مندی ۵۰ خانوار و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی است.

سلیمی یادآور شد: این اعتبارات برای اولین‌بار به سازمان امور عشایر اختصاص یافته و در سال جاری نیز با تخصیص اعتبار نسبت به اجرای پروژه‌های بیشتری برای تأمین آب عشایر استان اقدام خواهد شد.

وی عنوان کرد: عشایر ایلام یک میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام معادل ۷۱ درصد دام استان را در اختیار دارند و سالیانه ۸ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز معادل ۳۱ درصد پروتئین استان، ۲۵ هزار و ۹۷۸ تن شیر، ۴۶۵ تن روغن حیوانی، ۳۷۲ تن کشک، ۱۵۷۰ تن پشم و سایر فرآورده‌های دامی و صنایع دستی تولید می‌کنند.

به گزارش فارس، عشایر ایلام ۶۰ هزار نفر از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که در قالب ۹ هزار و ۸۰۰ خانوار متشکل از ۱۲ ایل بزرگ و ۳۷ طایفه مستقل هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید