Iranian Agriculture News Agency

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام

شیره‌ای که جان جنگل‌های زاگرس را می‌گیرد

شیره سقز که از درختان بنه برداشت می‌شود دارای خواص دارویی و اهمیت اقتصادی است در حالی که غیر بومیان به دلیل برداشت غیر مجاز و عدم رعایت نکات فنی در برداشت سبب ضربه زدن به این درختان شده‌اند.

شیره‌ای که جان جنگل‌های زاگرس را می‌گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، حجت‌الله فتحی گفت: با توجه به وضعیت بارندگی‌های سال گذشته در استان و همچنین نوع فعالیت تعاونی‌ها، برداشت شیره سقز از درختان بنه استان ممنوع شده است.

وی افزود: تلاش ما بر این است که افراد بومی استان نسبت به برداشت شیره سقز از جنگل‌های بنه استان اقدام کنند و از نیروهای غیر بومی استفاده نشود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با بیان اینکه حدود ۱۲۶ شرکت تعاونی در استان جهت برداشت و بهره برداری از درختان سقز وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به این که طی سال‌های گذشته نکات فنی جهت حفاظت از جنگل‌های بنه توسط بهره برداران رعایت نشده است امسال هرگونه بهره‌برداری و برداشت شیره سقز از درختان بنه استان ممنوع اعلام شد.

فتحی خاطرنشان کرد: امید است بتوان از این ظرفیت جهت اشتغال زایی و افزایش درآمد نیروهای بومی استفاده شود و بی‌شک منابع طبیعی استان نیز در این زمینه با تعاونی‌های مربوط همکاری لازم را به عمل می‌آورد.

این مسوول ادامه داد: با متخلفان و افرادی که به صورت غیر قانونی اقدام به برداشت شیره سقز می‌کنند برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید