Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل حوزه استاندار

نظارت بر توزیع مرغ در بازار ایلام باید تشدید شود

مدیرکل حوزه استاندار و پیگیر امورات اقتصادی استانداری ایلام بر تشدید نظارت بر روند توزیع و عرضه گوشت مرغ در بازار استان تاکید کرد.

نظارت بر توزیع مرغ در بازار ایلام باید تشدید شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، جهانگیر رستم زاد اظهار کرد: اگر نظارت به صورت اصولی و به تناوب در همه مراحله تولید تا کشتار و عرضه مرغ انجام شود، بازار در مواردی با کمبود گوشت مرغ مواجه نخواهد بود.

وی افزود: بر اساس بررسی ها و گزارش های واصله میزان جوجه ریزی و مرغ تولیدی استان همواره بیش از نیاز مصرف است و بخش اعظم آن به خارج از استان صادر می شود اما در برخی مواقع با کمبود عرضه گوشت مرغ در بازار مواجه می شویم.

وی به یافتن حلقه مفقوده این مشکل تاکید کرد و یادآور شد: وقتی نهاده های دولتی در اختیار مرغدار با قیمت مناسب قرار می گیرد باید به تناسب آن مرغدار نیز بخشی از گوشت مرغ تولیدی خود را برای رفع نیاز بازار در اختیار کشتارگاه برای توزیع قرار دهد.

مدیرکل حوزه استاندار ایلام گفت: با وجود همه تلاش ها و نشست های مکرر برای تنظیم بازار و رفع مشکل تامین مرغ، اما باز شاهد کم کاری در این حوزه هستیم.

رستم زاد تاکید کرد: باید شرکت پشتیبانی امور دام نهاده را در اختیار مرغدارانی که بر اساس گواهی تایید دامپزشکی جوجه ریزی کرده اند قرار دهد و به تناسب آن مرغداران نیز متعهد شوند نیاز بازار استان را تامین و مازاد آن را به خارج از استان عرضه کنند.

وی افزود: مرغدارانی که از عرضه مرغ متعهد شده سرباز می زنند به تعزیرات حکومتی معرفی و مجازات شوند.

وی تاکید کرد: همه تلاش مجموعه اقتصادی دولت ایجاد آرامش در بازار در این شرایط سخت تحریم ها، فشارهای اقتصادی و شیوع کروناست، نباید برخی از این فرصت سوء استفاده کنند و آرامش بازار را برهم بزنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید