Iranian Agriculture News Agency

ریاست سازمان جهاد کشاورزی ایلام

وجود 500 هکتار زمین بدون معارض در ایلام جهت واگذاری به سرمایه گذار

ریاست سازمان جهاد کشاورزی ایلام در نشست بررسی تدوین اطلس سرمایه‌گذاری ایلام از وجود 500 هکتار زمین بدون معارض در ایلام جهت واگذاری به سرمایه گذار خبر داد.

وجود 500 هکتار زمین بدون معارض در ایلام جهت واگذاری به سرمایه گذار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، محمدعلی اقدسی گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ هکتار اراضی در اختیار امور اراضی قرار دارد که بدون معارض و حقوق عرفی هستند و به دلیل خلع ید ۱۳ طرح سرمایه‌گذاری در اختیار مدیریت امور اراضی قرار گرفته و قابلیت واگذاری به سرمایه‌گذار را دارند.

وی خاطر نشان کرد: اراضی استان دارای پیچیدگی خاصی است و معمولا بدون معارض نیستند که وجود قوانین سخت و دست و پا گیر نیز در واگذاری آنها دخیل است و  برای سرمایه‌گذاری در این اراضی معمولا سرمایه‌گذار باید خود رضایت معارضان را دریافت کند که در برخی مواقع کار را مشکل می‌کند.

سرپرست جهادکشاورزی استان ایلام افزود:  اکنون در شهرک‌های کشاورزی استان اراضی دولتی مناسبی با زیرساخت مناسب که توسط شرکت شهرک‌های صنعتی مهیا می‌شود، وجود دارد.

اقدسی گفت: در شهرک‌های کشاورزی در صالح‌آباد، ایوان و مهران اراضی‌ای وجود دارد که قابل واگذاری به سرمایه‌گذار هستند اما چون برخی از این اراضی سرمایه‌گذاران قبلی در آنها هزینه‌هایی نظیر حفر چاه و دیوارکشی انجام داده‌اند، سرمایه‌گذار باید این هزینه‌ها را پرداخت کند.

وی ابراز امیداواری کرد: تهیه اطلس اراضی قابل واگذاری به سرمایه‌گذار بتواند مسیر سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و سایر زیر بخش‌ها را هموار کند.

قدرت فیض‌الهی، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان ایلام نیز در این نشست وعده داد: اراضی دولتی قابل سرمایه‌گذاری در این استان شناسایی و استعدادیابی می‌شود تا به محض حضور سرمایه‌گذاران این اراضی به آن‌ها معرفی شود.

به گزارش کردپرس، در این نشست مقرر شد دستگاه‌ها هرچه سریعتر طرح‌های توجیه‌دار اقتصادی خود را به ۲ زبان فارسی و انگلیسی به اداره کل اقتصاد و دارایی استان ارسال کنند تا در سامانه سرمایه‌گذاری بارگذاری و معرفی شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید