Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام

کاهش 93 درصدی حریق در جنگل‌ها و مراتع استان ایلام

۸۶ منطقه بحرانی شناسایی شد

مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام، گفت: وقوع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 93 درصد کاهش داشته است.

کاهش 93 درصدی حریق در جنگل‌ها و مراتع استان ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، رضا احمدی با بیان اینکه مولفه اصلی تخریب جنگل‌های زاگرس آتش سوزی است، گفت: از ابتدای تیر ماه سال جاری تاکنون وقوع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 93 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: به منظور پیشگیری از اطفا حریق کمک‌های شایانی توسط نیروهای بسیج، آتش نشانی، محیط زیست، ستاد مدیریت بحران، فرمانداری‌ها، دادگستری، استانداری، امور عشایری و... انجام شده است.

مدیر کل منابع طبیعی استان با بیان اینکه 86 منطقه بحرانی در استان شناسایی شده است، ادامه داد: به منظور پیشگیری از حریق‌های گسترده پروژه گشت و مراقبت هوایی در کلیه شهرستان‌ها انجام می‌شود و 4145 کیلومتر آتش بر احداث شده است.

وی یادآور شد: همچنین در این راستا جاده‌های غیر ضروری مسدود شده و مانیتورینگ و گشت و رصد خودروهای یگان به طور مرتب انجام می‌شود.

احمدی تصریح کرد: آتش سوزی‌های استان از نوع سطحی بوده و کمترین حریق را داریم و بیشتر آشکوب پایین دچار حریق می‌شود که این مهم مدیون سرعت بالای نیروهای آموزش دیده در اطفا است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید