Iranian Agriculture News Agency

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دره‌شهر

واکسیناسیون بیش از ۳ هزار رأس دام سنگین علیه بیماری «تب برفکی» در دره‌شهر

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دره‌شهر اظهار داشت: واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سنگین( گاو و گوساله) با به کارگیری توان بخش دولتی دامپزشکی شهرستان به پایان رسید.

واکسیناسیون بیش از ۳ هزار رأس دام سنگین علیه بیماری «تب برفکی» در دره‌شهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، سعید مقصودی بیان داشت: با تلاش شبانه روزی پرسنل فعال در این مرحله از مایه کوبی، بالغ بر ۳ هزار و ۳۵ راس دام سنگین در واحدهای دامی علیه بیماری تب برفکی ایمن شدند.

رئیس اداره دامپزشکی دره شهر، یادآور شد: انجام این مرحله از مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی با استفاده از واکسن‌های با کیفیت انجام شد و منتج به پیشگیری مناسب از این بیماری و عدم مشاهده هیچ مورد بیماری در جمعیت دامی شهرستان شده است.

وی اضافه کرد: علی‌رغم حضور جمعیت قابل توجه دام‌های شهرستان، شرایط جغرافیایی و صعب‌العبور بودن مسیرهای عبور، خوشبختانه پوشش مناسبی از مایه کوبی جمعیت دامی شهرستان علیه بیماری تب برفکی در این مرحله از عملیات صورت گرفت.

مقصودی ادامه داد: هزینه خرید واکسن، تجهیزات مایه کوبی و هزینه‌های جانبی تلقیح آن در دام در این مرحله از مایه کوبی با کمک اعتبارات ملی، استانی و مساعدت و تلاش فراوان مسوولین استانی و شهرستانی انجام شد و انجام واکسیناسیون دام‌ها به طور کاملا رایگان صورت پذیرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید