Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام

آغاز مبارزه با بیماری‌های جنگلی ایلام‌ در سطح ۲ هزار هکتار

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: عملیات اجرایی مبارزه با بیماری‌های جنگلی در سطح ۲ هزار هکتار از مناطق حفاظت شده مانشت و قلارنگ آغاز شد.

آغاز مبارزه با بیماری‌های جنگلی ایلام‌ در سطح ۲ هزار هکتار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، غلامرضا ابدالی افزود: یکی از اهداف مهم عملیات اجرایی مقابله با بیماری‌های جنگلی مبارزه با بیماری درختی لورانتوس است.

وی از مهم‌ترین تهدیدهای جدی جنگل‌های بلوط استان را وجود گیاه انگلی لورانتوس دانست و تاکید کرد: شیوع و گسترش این گیاه انگلی به تدریج موجب خشک شدن درختان می‌شود.

وی تنها راه مبارزه با این بیماری را اجرای عملیات فیزیکی و قطع آفت از شاخه‌های درختان ذکر کرد و گفت: قرارداد اجرایی این پروژه به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال با پیمانکار مربوطه منعقد و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی یادآور شد: تداوم این برنامه‌ها تاثیرات بسزایی در آفت‌زدایی و جلوگیری از صدمه و خشک شدن جنگل‌های با ارزش استان ایلام خواهد داشت.

لورانتوس مهمترین آفتی است که به شدت جنگل‌های استان ایلام را تهدید می‌کند و بر روی درختان جنگلی به ویژه درخت بلوط رشد کرده و با تشکیل غده بر روی آن سبب ضعیف شدن و در نهایت خشکیدن کامل آن می‌شود و تنها راه مبارزه با آن قطع مکانیکی این آفت است.

استان ایلام‌ دارای ۱۴۳ هزار هکتار اراضی تحت مدیریت محیط زیست است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید