Iranian Agriculture News Agency

سبزی کار نمونه چرداولی

چشم امید سرپرستان خانوار ایلامی به چرخه سبز تولید

کاشت سبزیجات و صیفی جات به عنوان فعالیت اقتصادی، می‌تواند درآمدزایی خوبی برای اکثر مردم در روستا و مناطق کمتر توسعه یافته داشته باشد که برای تولید بیشتر محصولات، نیاز به حمایت و توجه مسوولین دارند.

چشم امید سرپرستان خانوار ایلامی به چرخه سبز تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، سلمان کریمی اظهار کرد: تمام توان و هدف خود را در جهت تحقق شعار سال به کار خواهم بست، بنده از سال 72 تاکنون به عنوان صیفی کار و سبزی فروش، روزگار می‌گذرانم.

وی افزود: بیش از 4 هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت سبزیجات سنتی از جمله نعناع، تربچه، جعفری، ریحان اختصاص داده‌ام و برای 20 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر دیگر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده‌ام.

این صیفی کار و کشاورز نمونه آسمان آبادی از توابع شهرستان چرداول، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از این 4 هکتار، روزانه 1500 کیلو گرم برداشت و به استان‌های همجوار ارسال شود، اما متاسفانه باید گفت هر ساله خسارت زیادی به علت نبود سیل بند در منطقه متحمل می‌شویم که امید است مسوولین نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند. 

تنها منبع درآمدم کارگری در مزرعه است

نسرین شرف‌خانی یکی از کارگران این مزارع نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: به دلیل اینکه هیچ درآمدی ندارم و متاسفانه در وضعیت بغرنجی به سرمی‌برم چند سالی است در این مزرعه کار می‌کنم و تنها منبع درآمد من از طریق کارگری در این مزرعه است.

وی افزود: توسعه طرح‌های مختلف در هر قالبی، وقتی منجر به اشتغال و اشتغالزایی ده‌ها نفر می‌شود باید مورد حمایت قرار بگیرد. 

این کارگر مزرعه خاطر نشان کرد: اکثر کسانی که کار برداشت را در مزرعه آقای کریمی انجام می‌دهند، خانم هستند و الحمدالله برداشت خوب و فروش خوبی هم دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید