Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل پشتیبانی امور دام

برنامه توزیع عادلانه نهاده دامی در ایلام تدوین می‌شود

مدیر پشتیبانی امور دام ایلام گفت: برنامه عادلانه توزیع نهاده‌های دامی بین دامداران و مرغداران این استان با همکاری جهاد کشاورزی بزودی تهیه و تدوین می‌شود.

برنامه توزیع عادلانه نهاده دامی در ایلام تدوین می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، مجتبی شیرخانی اظهار کرد: قرار است اتحادیه مرغداران استان همه نهاده‌های دامی را تامین کند و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها در انتقال آن به استان با این اتحادیه همکاری کند.

وی اضافه کرد: همچنین اتحادیه موظف شده است مکان مناسب برای نگهداری نهاده‌های دامی مشخص و تعیین کند و پس از استعلام از دامپزشکی این نهاده‌ها تنها در اختیار مرغدارانی که جوجه‌ریزی کرده‌اند، قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است تا با توزیع عادلانه نهاده‌های دامی در راستای حمایت از تولید از عرضه آن خارج از شبکه جلوگیری کنیم.

شیرخانی گفت: از اوایل بهمن ماه سال ۹۸ تا کنون پنج هزار و ۵۰۰ تن ذرت و نیز چهار هزار و ۶۰۰ تن کنجاله سویا از محل موجودی انبار استان بین مرغداران با محوریت اتحادیه مرغداران توزیع شده است.

وی با اشاربه اینکه بزودی بخش مهمی از مشکلات در زمینه نهاده‌های دامی حل می‌شود، گفت: ایلام با تولید سالانه ۵۰ هزار تن گوشت یعنی سه برابر مصرف استان نقش مهمی در تولید گوشت مرغ در کشور دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۳۲۰ واحد مرغداری در سطح استان فعال است که سالانه ۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌دهند.

نایب رییس اتحادیه مرغداران استان ایلام نیز گفت: کمبود نهاده‌های دامی که تا پیش از این وجود داشت با پیگیری‌های انجام شده و ثبت سفارش در سامانه بازارگاه به زودی حل می‌شود.

یدالله سجادی‌فر با اشاره به اینکه توزیع نهاده‌ها از مبدا توسط تشکل‌ها بین اعضای واقعی و بدون واسطه باید تقسیم‌بندی شود، افزود: حمایت از مرغدارانی که از فروش مرغ و عدم استقبال آن در مقطع بیماری کرونا زیان دیده‌اند، ضروری است.

وی عنوان کرد: بیش از هفت هزار نفر در صنعت مرغ ایلام مشغول به کار هستند و به طور قطع مشکلات این قشر نیازمند پیگیری جدی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید