Iranian Agriculture News Agency

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی

لزوم تأمین اعتبار فوری برای تکمیل سامانه گرمسیری در استان ایلام

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای برنامه ریزی استان ایلام در خصوص طرح سامانه گرمسیری در استان ایلام اعلام خطر کرد و گفت: از سازمان برنامه و بودجه می خواهیم که برای تکمیل طرح سامانه گرمسیری در استان ایلام اعتبارات فوری را تأمین کند.

لزوم تأمین اعتبار فوری برای تکمیل سامانه گرمسیری در استان ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، سارا فلاحی با تأکید بر تکمیل هر چه سریع تر طرح سامانه گرمسیری در استان ایلام، عنوان کرد: طبق آمار وزارت نیرو توسعه و بهبود شبکه های اصلی این طرح در استان کرمانشاه دارای 90 درصد پیشرفت و در استان ایلام 18 درصد پیشرفت داشته است که این موضوع نگران کننده است.

وی به پیشرفت 83 درصدی لوله گذاری در استان نیز اشاره کرد و گفت: باید هر چه سریع تر تلاش بشود که سهم 45 درصدی آب استان ایلام به این لوله ها بیاید تا از فرسودگی و سرقت این سرمایه گذاری عظیم جلوگیری شده و مردم هر چه زودتر از آن منتفع بشوند.

تأمین اعتبار فوری برای تکمیل این طرح که در مسیر آن می توان هزاران شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرد و نظام می تواند روی آن مانور بدهد، خواسته مردم، نمایندگان و مسئولین استان ایلام است که در این راستا از مسئولین کلان کشور و سازمان برنامه و بودجه طلب داریم که به این موضوع رسیدگی ویژه بشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سامانه گرمسیری استان ایلام در مرحله هشدار است و به خاطر عدم تأمین اعتبار برای تکمیل آن کارگاههای زیادی تعطیل و کارگران زیادی نیز بیکار شده اند.

فلاحی خاطرنشان کرد: اگر سامانه گرمسیری در پایان این دولت به بهره برداری برسد، به عنوان بخش درخشانی از خدمات آنها در ایلام ماندگار خواهد شد و اگر تکمیل نشود، تبدیل به یک نقطه ضعف در کارنامه دولت خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید