Iranian Agriculture News Agency

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی

رشد اقتصادی کشور در حوزه کشاورزی به هشت درصد افزایش یافت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته رشد اقتصادی کشور در حوزه کشاورزی به اذعان بانک مرکزی به بیش از هشت درصد افزایش یافت که این افزایش موجب بالا رفتن تراز اقتصادی کشور شد. 

رشد اقتصادی کشور در حوزه کشاورزی به هشت درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایانا در استان ایلام،  محمدرضا طلایی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه روسای جدید و سابق سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار داشت: با وجود مشکلات عدیده فراروی دولت از جمله تحریم و کمبود منابع ارزی، بخش کشاورزی در سایه تلاش و همت کشاورزان و حمایت های آموزشی و مالی دولت به رشد و توسعه قابل توجهی دست یافته است.

وی یادآور شد: برای توسعه کمی و کیفی برنامه های جهادکشاورزی باید اجرا و تصدی گری پروژه ها و طرح ها به بخش خصوصی، بهره برداران، تعاونی ها و تشکل های مرتبط و فعال حوزه کشاورزی در زیر بخش های مختلف واگذار شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: باتوجه به نامگذاری امسال به سال جهش تولید، وزارت جهادکشاورزی نیز برنامه های ابلاغی خود در این راستا را برای اجرا تدوین و اولویت بندی کرده است و این وزارتخانه سهم مهم و کلانی را در تحقق عملیانی این شعار دارد.

طلایی بر ایجاد کشاورزی پایدار، تکمیل طرح های نیمه تمام،‌توسعه گلخانه ها و تکمیل زنجیره تولید تاکید کرد و افزود: راه توسعه کشاورزی در زیربخش های مختلف به ویژه مقوله زنجیره تولید جذب سرمایه گذار و رفع موانع فراروی آنهاست.

وی اظهار داشت: افزایش بهره وری کمی و کیفی در تمام زیربخش های کشاورزی، حضور محققان و کارشناسان مجرب و عالم به کار در بین کشاروزان، ایجاد پهنه بندی اراضی و استفاده از تجارب کشاورزان نمونه و موفق از اولویت های سازمان های جهادکشاورزی در تمام کشور باید باشد.

طلایی یادآور شد: کاهش وابستگی کشور به خارج در موضوع محصولات استراتژیک از جمله دانه های روغنی همچون کلزا یکی از اهداف وزارت جهادکشاورزی و از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است که باید در دستور کار استان های مختلف کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت های مطلوبی در زمینه توسعه کشاورزی دارد، اظهار داشت: هم اکنون استان ایلام محل اجرای سه طرح ملی حوزه آب و خاک و برترین استان در حوزه افزایش سطح اراضی کشاورزی است که باید به یکی از قطب های کشاورزی کشور در زیربخش های مختلف تبدیل شود.

وی همچنین خواستار تسریع در تکمیل پروژه ساختمان مرکزی سازمان شد و افزود: این ساختمان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی باید بعد از گذشت ۱۴ سال از شروع ساخت آن امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید