Iranian Agriculture News Agency

فرماندار شهرستان بدره

جذب ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار اشتغال روستایی در بدره

فرماندار بدره میزان اعتبار جذب شده برای ایجاد اشتغال در حوزه روستایی این شهرستان را ۱۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تنها راه مناسب برای رشد اشتغال گسترش بخش خصوصی در تولید است که این اقدام با فراهم‌ کردن بستر مناسب برای رشد و تولید اجرایی خواهد شد.

جذب ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار اشتغال روستایی در بدره

به گزارش خبرنگار  ایانا در استان ایلام، یونس آزادی  اظهار کرد: در سال جهش تولید رویکرد اصلی ایجاد تولید و اشتغال با جلب مشارکت بخش خصوصی برای ایجاد فرصت های شغلی جدید در این شهرستان است.

وی افزود: ایجاد اشتغال مولد و مفید بر اساس ظرفیت‌های منطقه محور اقدام کارگروه اصلی شهرستان تا پایان سال‌جاری است که با جدیت و تلاش برای همکاری بخش‌خصوصی پیگیری می‌شود.

فرماندار بدره با بیان اینکه در بحث اشتغال اداری و دولتی با محدودیت های بسیار زیادی مواجه هستیم، یادآور شد: در زمینه جذب تسهیلات‌ و دریافت اعتبارات جهت توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال در شهرستان جذب شده است.

آزادی اضافه کرد: تسهیلات و طرح های بنیاد برکت می تواند باعث ایجاد اشتغال پایدار و منبع درآمد خوبی برای جوانان روستایی در این شهرستان باشد.

وی گفت: در قالب طرح برنامه ریزی اشتغال مناطقی از جمله روستاهای آبچشمه، گچ کوبان، دول گلاب و شهر چشمه شیرین مشاغلی جهت دریافت تسهیلات تعریف و مشخص شده است.

فرماندار بدره ادامه داد: بخش اعظمی از زمین های کشاورزی این شهرستان مستعد کاشت غلات نبوده و باید الگوی کشت به سمت باغات و گیاهان دارویی تغییر پیدا کند.

آزادی افزود: در بحث اشتغال زایی اگر به سمت کشت محصولات و داروهای گیاهی پیش برویم در خصوص خرید محصولات با مشکل خاصی مواجه نبوده و متقاضی خرید تضمینی محصولات در استان موجود می باشد.

بدره در ۸۷ کیلومتری ایلام قرار دارد، این شهر تیرماه سال ۱۳۹۲ از بخش به شهرستان ارتقا یافت و دارای ۲ بخش مرکزی و هندمینی است. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید