Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام

20 درصد غلات در شهرستان ایلام برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام، گفت: تا کنون 20 درصد از غلات در شهرستان ایلام جمع آوری شده و پیش بینی می‌شود برداشت تا حدود ۲ ماه طول بکشد.

20 درصد غلات در شهرستان ایلام برداشت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، شریف خدامرادی اظهار کرد: کار برداشت مزارع غلات پاییزه در سطح 12 هزار هکتار در شهرستان ایلام از ابتدای خرداد ماه سال جاری آغاز شده است.

وی افزود: از این میزان ۴۲۰۰ هکتار گندم و ۷۸۰۰ هکتـار جو است و پیش بینی می‌شود از این سـطح تقریبا ۴۰۰۰ تن گندم و ۷۵۰۰ تن جو تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام،  بیان کرد: تاکنون 20 درصد غلات جمع آوری شده و  پیش بینی می‌شود برداشت تا حدود ۲ ماه طول بکشد.

افزایش تعداد کمباین به منظور تسریع در عملیات برداشت

وی ادامه داد: در همین راستا و در حال حاضر ۱۴ دستگاه کمباین و ۴۲ دستگاه دروگر در مناطق گرمسیری شهرستان مشغول عملیات برداشت بوده و با توجه به پایان عملیات برداشت در شهرستان‌های گرمسیری استان ظرف روزهای آتی حدود ۱۵ دستگاه کمباین دیگر به منظور تسریع در عملیات برداشت وارد شهرستان شوند.

وی ادامه داد: تاکنون 18 دستگاه کمبـاین در این زمینه فعال است که پیش بینی می‌شود این تعداد تا پایان برداشت به 30 دستگاه افزایش یابد.

خدامرادی اظهار کرد: لیست کمباین داران به صورت مکتوب در اختیار دهیاران و مروجان کشاورزی شهرستان قرار گرفته و از کشاورزان عزیز خواسته شده است با توجه به مخاطراتی نظیر آتش سوزی در اسرع وقت نسبت به عقد قرارداد با مالکین ادوات برداشت اقدام کنند.

به گفته‌ خدامرادی، در سال گذشته با پرداخت تسهیلات بانکی به تعداد شش نفر از متقاضیان بومی شهرستان تعداد شش دستگاه به ناوگان برداشت شهرستان اضافه شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید