Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام

مشکل کمبود کمباین در ایلام وجود ندارد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: هیچ‌گونه مشکلی در زمینه کمبود کمباین برای برداشت گندم کشاورزان در این استان وجود ندارد.

 مشکل کمبود کمباین در ایلام وجود ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، سیدمحمدتراب میری اظهار کرد: کشاورزان این استان هم‌اکنون بوسیله ۲۹۰ دستگاه کمباین بومی و غیربومی مشغول برداشت محصول گندم هستند.

وی افزود: روند برداشت گندم در مناطق جنوبی استان به اتمام رسیده و برداشت این محصول در نقاط شمالی و معتدل در حال انجام است.

میری تاکید کرد: به طور معمول و مرسوم برداشت گندم پروسه‌ای طولانی و زمان‌بر است که دست کم ۲.۵ ماه طول می کشد و در این مدت کمباین‌ها بدون وقفه فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون کمباین‌ها در شهرستان‌های شمالی در حال برداشت محصول گندم کشاورزان هستند و معضل کمبود این دستگاه در استان وجود ندارد.

وی به کشاورزان و مزرعه‌داران توصیه کرد: تا زمان رسیدن کمباین به مزارع خود برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی از برپا کردن هرگونه آتش در جوار مزارع خود خوداری و از اراضی زراعی مراقبت کنند.

تاکنون ۲۹۵ هزار تن گندم توسط بخش دولتی و با قیمت تضمینی از کشاورزان استان ایلام خریداری شده است.

استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی شکاروزی دیم و آبی است که  ۸۶ هزار هکتار از اراضی دیم و ۵۵ هزار هکتار از اراضی آبی استان ایلام به کشت گندم اختصاص دارد.

در فصل برداشت سال زراعی گذشته ۳۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان ایلام به نرخ تضمینی و مصوب خریداری شد که از این مقدار خرید تضمینی انجام شده نزدیک به ۲۶۴ تن گندم خوراکی و دروم و ۳۴ هزار تن نیز گندم بذری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید