Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام

کشتارگاه ایلام مرغ مورد نیاز پشتیبانی امور دام را تامین می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در نشست ستاد بازار استان، مصوب شد تا کشتارگاه ایلام با قید فوریت مرغ مورد نیاز را برای ذخیره‌سازی تحویل پشتیبانی امور دام دهد.

کشتارگاه ایلام مرغ مورد نیاز پشتیبانی امور دام را تامین می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، حیدر نعمتی اظهار کرد: تمام تلاش و حمایت‌ها از سوی دولت برای خرید و ذخیره سازی مرغ در کشور و استان انجام شده اما هنوز به تعهدات عمل نشده است.

وی با بیان اینکه بر اساس پیگیری و توافق قرار بود ۵۰۰ تن گوشت مرغ از مرغداران استان خریداری و ذخیره سازی شود اما تاکنون تنها ۱۶۵ تن خریداری شده است، تصریح کرد: با توجه به این شرایط اکنون نوبت اتحادیه مرغداران و کشتارگاه است که پای کار بیایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان با تاکید بر اینکه باید ذخایر استراتژیک استان همیشه به اندازه مناسب باشد تا با ارسال آنها به بازار موجب تثبیت قیمت شده و شاهد نوسان قیمت در بازار نباشیم، تصریح کرد: اکنون چند وقت است که انتقادها، اعتراضات و نارضایتی‌هایی در بحث قیمت نهاده، عدم خرید مرغ مرغداران و ذخیره‌سازی مرغ در استان وجود دارد که باید آسیب‌شناسی شود.

نعمتی گفت: نامه دامپزشکی مبنای کار توزیع نهاده دامی است و باید پس از راستی‌آزمایی جوجه‌ریزی نامه صادر شود تا حق مرغداران ضایع نشود و اختصاص نهاده موجب سوء استفاده افراد قرار نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه لیست شرکت‌های توزیع نهاده دامی باید ارائه شود تا اگر به تعهدات خود عمل نکرده‌اند با آنها برخورد شود، ادامه داد: اتحادیه اسامی شرکت‌هایی که ارز دولتی دریافت و نهاده توزیع نمی‌کنند ظرف یک هفته اعلام کند تا مدارک و مستندات آنها به دستگاه قضا اعلام شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید