Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام

اختصاص ۷ میلیارد تومان برای توسعه باغات سیوان ایلام

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام گفت: در سال جاری۷ میلیارد تومان برای توسعه باغات بخش سیوان از توابع شهرستان ایلام اختصاص یافته است.

اختصاص ۷ میلیارد تومان برای توسعه باغات سیوان ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، شریف خدامرادی بیان کرد: بخش سیوان به عنوان قطب اصلی باغداری در استان ایلام شناخته می شود و به همین منظور توسعه باغات این منطقه در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.

وی افزود: بیشتر باغات منطقه سیوان شامل هلو، گردو، زردآلو وگوجه سبز بوده که باعث درآمدزایی بسیار خوبی برای مردم این منطقه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام بیان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ هکتار از اراضی این بخش به کشت محصولات باغی اختصاص دارد و سالانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصول برداشت می شود.

خدامرادی با اشاره به اینکه باغات این منطقه علاوه بر رونق تولید محصولات کشاورزی باعث رونق گردشگری نیز شده است، افزود: توسعه باغات بخش سیوان در چند فاز اجرایی می شود که فاز اول پروژه مذکور در سـطح ۲۷۰ هکتار از باغات روسـتاهای حیدرآباد، زردآلو آباد، داروند و میدان با هدف افزایش راندمان بهره برداری از آب، کاهش هزینه های تولید و افزایش تولید محصول  اجرایی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام گفت: در سال جاری برای تسریع در فاز اول این این پروژه ۷ میلیارد تومان برای توسعه باغات بخش سیوان از توابع شهرستان ایلام اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از فاز اول این طرح برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید