Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام

بهره‌برداری پروژه آبرسانی به اراضی امیرآباد و گلان مهران

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: پروژه آبرسانی به اراضی کشاورزی امیرآباد و گلان واقع در شهرستان مهران امسال به بهره برداری می رسد.

بهره‌برداری پروژه آبرسانی به اراضی امیرآباد و گلان مهران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، سیدمحمدتراب  میری بیان کرد: شهرستان مهران از قطب های کشاورزی استان ایلام به شمار می رود و افزایش اراضی آبی کشاورزی در این شهرستان برای توسعه و اشتغال در منطقه در دستور  کار جهاد کشاورزی استان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین پروژه های کشاورزی در این شهرستان،  آبرسانی به اراضی کشاورزی امیرآباد و گلان است، افزود: پروژه آبرسانی به اراضی کشاورزی امیر آباد و گلان با ایجاد ۳ هزار و ۵۰۰ متر کانال خاکی و لایروبی یک هزار و ۵۰۰ متر قنات انجام می شود.

میری تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار طرح، این پروژه در سال ۹۹ افتتاح و در نهایت این پروژه موجب آبرسانی به یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی در شهرستان مهران می شود.

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی استان برای قطره بارانی کردن زمین های منطقه مهران  ۳۰ میلیارد تومان هزینه می کند.

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه  تنوع محصولات کشاورزی در شهرستان در حال افزایش بوده به طوری که امسال برای اولین بار توت فرنگی در شهرستان کشت شده است، افزود: برداشت غلات شامل گندم و جو در سطح ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مهران نیز آغاز شده است.

میری خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود حدود ۲۵ هزار تن محصول گندم به ارزش ۶۲۵ میلیارد ریال تحویل مراکز خرید شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید