Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام

صیانت از اراضی کشاورزی بستر مهم تامین امنیت غذایی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی می‌تواند عامل مهم در تامین و امنیت غذایی کشور به حساب آید .

صیانت از اراضی کشاورزی بستر مهم تامین امنیت غذایی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، سیدمحمدتراب  میری بیان کرد: همانطوری که مردم عزیز استان مستحضرند اراضی کشاورزی یکی از بسترهای مهم و اصلی تامین کننده مواد غذایی به شمار می رود و حفاظت و صیانت از این اراضی مهمترین و اصلی ترین دغدغه های مقام معظم رهبری و مسئولین دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است بنابراین صیانت و حفاظت از این اراضی می‌تواند عامل مهم در تامین و امنیت غذایی کشور به حساب آید .

میری بیان کرد : این امر نیز منجر به تصویب قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی گردیده که بر اساس این قانون سازمان جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه متولی حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی در راستای قانون یاد شده در آبان ماه سال ۹۸ اقدام به تشکیل فرماندهی یگان حفاظت امور اراضی کرد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در ادامه این فعالیت فرماندهی یگان حفاظت امور اراضی استان با تعامل سازنده با دستگاه قضایی و انتظامی توانست اقدامات ارزنده‌ای در سال ۹۸ انجام دهد ، که می‌توان به ۳۱۵ فقره تغییر کاربری غیرمجاز به متراژ ۲۷ هکتار و اجرای قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز بنماید، که این امر باعث آزادسازی ۶۴ هکتار از اراضی کشاورزی مرغوب در سطح استان شد .

وی اضافه کرد : این آمار در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۵ برابری داشته است.

وی در پایان گفت: از مردم عزیز و ولایتمدار استان انتظار می رود در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی غیر مجاز می توانند با سامانه ۱۳۱ ارتباط مردمی یگان حفاظت امور اراضی استان در میان گذاشته تا با اقدام به موقع و پیشگیری از وقوع جرم از تخریب اراضی کشاورزی و تبعات اجتماعی و قانونی آن جلوگیری شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید