Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی

افتتاح طرح های کشاورزی موجب رونق و توسعه ایلام می شود

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت های قابل توجه ایلام در بخش کشاورزی گفت: پروژه های که فردا مورد بهره برداری یا کلنگ زنی قرار می گیرند بدون شک موجب شکوفایی و رونق این استان در زیربخش های مختلف این‌ حوزه می شود.

افتتاح طرح های کشاورزی موجب رونق و توسعه ایلام می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایانا در استان ایلام، کاظم خاوازی اظهار کرد: پروژه‌های آبی و خاکی مورد بهره برداری چون شبکه آبیاری و زهکشی سامانه گرمسیری علاوه بر اینکه رونق کشاورزی استان را در پی دارد موجب مدیریت بهینه مصرف آب نیز می شود.

وی با اشاره اینکه با بهره برداری از این‌ پروژه ها روان آبهای مرزی نیز کنترل می شود، افزود: ایلام استانی مستعد برای پروژه های متنوع کشاورزی است که اجرای این طرح ها آبادانی، رونق تولید و همچنین افزایش نرخ اشتغال زایی را در پی خواهد داشت.

استاندار ایلام هم گفت: فردا ۲۲ هزار شبکه خطوط اصلی آبیاری با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وزیر نیرو به صورت متمرکز در سه نقطه استان از طریق ویدئو کنفرانس مورد بهره برداری قرار می گیرد.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: این طرح های آب و خاک در سه منطقه فکه دهلران، دیگ مهران و سد گلال چوار از توابع شهرستان ایلام افتتاح می شوند.

وی اظهار کرد: سه هزار میلیارد تومان طرح در استان ایلام آماده بهره برداری یا در حال اجرا و تکمیل نهایی است که از طریق ویدیو کنفرانس در مراحل بعدی با حضور ریاست جمهوری مورد بهره برداری قرار می گیرند.

۱۲۳ طرح زیربخش کشاورزی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم پنج هزار و ۹۲۰ نفر فردا پنجشنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی و از طریق ویدیو کنفرانس بوسیله رییس جمهوری مورد افتتاح یا کلنگ زنی قرار می گیرد.

این پروژه ها در زمینه های آب و خاک، منابع طبیعی، دام و طیور و صنایع تبدیلی و تکمیلی است که افتتاح یا کلنگ زنی سیلوهای ذخیره گندم، سامانه های احیای اراضی ایلام و خوزستان، مهار آب های مرزی و گرمسیری و مجتمع گلخانه از جمله این طرح هاست.

وزیر جهاد کشاورزی وزیر معین استان ایلام در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید