Iranian Agriculture News Agency

استاندار ایلام

افتتاح سامانه گرمسیری صنعت کشاورزی ایلام را متحول می‌کند

استاندار ایلام گفت: بهره برداری از سامانه گرمسیری در صنعت کشاورزی این استان تحول بزرگی ایجاد می کند و نقش مهمی در بهبود وضعیت معیشت مردم مرزنشین، ایجاد اشتغال مولد و رونق و افزایش تولیدات کشاورزی دارد.

افتتاح سامانه گرمسیری صنعت کشاورزی ایلام را متحول می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، قاسم سلیمانی  بیان کرد: با تلاش دولت در اجرای طرح های توسعه ای کشاورزی و سامانه گرمسیری افق روشنی پیش روی بخش کشاورزی استان ایلام متصور است.

وی با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری متعددی در استان اجرا شده است، تصریح کرد: با اجرای طرح های متعدد سطح آبخیزداری در ایلام از ۱۰۰ هزار هکتار به ۳۰۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش سطح برداشت محصولات کشاورزی بخصوص گندم و کلزا در استان یادآور شد: سطح میزان برداشت گندم از ۱۰۰ هزار تن به ۲۸۰ هزار تن و محصول کلزا از ۲ هزار تن به ۲۳ هزار تن افزایش پبداه کرده است.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۳۱ درصد سطح جنگل کاری و توسعه جنگل های کشور در این استان انجام شد، گفت: سطح جنگل کاری در این استان از ۱۰ هزار هکتار به ۶۰ هزار هکتار رسیده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در بخش های مختلف استان افزود: طی ۲ سال و نیم گذشته ۴۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان انجام شده که در این راستا پروژه هایی به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان آماده افتتاح است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید