Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی

ایلام استانی مستعد برای پروژه های زیربخش کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایلام استانی مستعد برای پروژه های زیربخش کشاورزی است

ایلام استانی مستعد برای پروژه های زیربخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، کاظم خاوازی گفت: پروژه های کشاورزی که فردا مورد بهره برداری یا کلنگ زنی قرار می گیرند بدون شک موجب شکوفایی و رونق استان ایلام در زیربخش های کشاورزی می شوند. کاظم خاوازی در بدو ورود به استان ایلام اظهار داشت: پروژه های آبی و خاکی علاوه بر اینکه رونق کشاورزی استان را در پی دارد موجب مدیریت بهینه مصرف آب نیز می شود. وی افزود: مهمترین پروژه ها بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی سامانه گرمسیری و مهار آبهای مرزی است. خاوازی یادآور شد: ایلام استانی مستعد برای پروژه های متنوع کشاورزی است که اجرای این طرح ها آبادانی و رونق تولید و همچنین افزایش نرخ اشتغال زایی را در پی خواهد داشت.

استاندار ایلام هم گفت: فردا ۲۲ هزار شبکه خطوط اصلی آبیاری با حضور وزیر جهادکشاورزی و معاونان وزیر نیرو به صورت متمرکز در سه نقطه استان از طریق ویدئو کنفرانس مورد بهره برداری قرار می گیرد.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: این طرح های آب و خاک در سه منطقه فکه دهلران، دیگ مهران و سد گلال چوار از توابع شهرستان ایلام افتتاح می شوند.

وی اظهار کرد: سه هزار میلیارد تومان طرح در استان ایلام آماده بهره برداری یا در حال اجرا و تکمیل نهایی است که از طریق ویدیو کنفرانس در مراحل بعدی با حضور ریاست جمهوری مورد بهره برداری قرار می گیرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید