Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی استان ایلام

با شیوع بیماری کرونا ضرورت جلوگیری از کشتار غیرمجاز بیشتر شده است

مدیر کل دامپزشکی ایلام در گفتگوی ویژه سیمای مرکز ایلام گفت: باشیوع بیماری کرونا ضرورت جلوگیری از کشتار غیرمجاز بیشتر شده است.

با شیوع بیماری کرونا ضرورت جلوگیری از کشتار غیرمجاز بیشتر شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، وهاب پیرانی با تاکید بر نقش کشتار غیرمجاز در انتقال بیماری ها گفت: بسیاری از بیماری های مشترک مانند تب کریمه کنگو، سل، بروسلوز و ... بدلیل عدم نظارت کارشناسان دامپزشکی بر کشتار غیرمجاز می تواند از این طریق انتقال یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: بسیاری از بیماری های نوپدید و بازپدید مثل سارس، مرس، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و ... و بسیاری از بیماری های انگلی نیز می تواند از طریق کشتار غیر مجاز انتقال یابند.

وی در مورد شیوع ویروس کرونا در ماه های اخیر و نقش کشتار غیر مجاز در انتقال این ویروس اظهار داشت: نگهداری گوشت در فضای آزاد و حاشیه جاده ها، تجمع مردم برای خرید گوشت و کشتار دام توسط افرادی که ممکن است خودشان به این بیماری مبتلا باشند، باعث انتقال مکانیکی ویروس کرونا از طریق کشتار غیر مجاز می شوند.

پیرانی افزود: طرح ساماندهی کشتار غیرمجاز از اواخر فروردین ماه به طور جدی آغاز خواهد شد. هدف از این طرح تعطیلی واحدهای قصابی نیست بلکه ساماندهی کشتار غیرمجاز و عرضه گوشت های مورد تائید دامپزشکی در این قصابی ها خواهد بود.

وی در پایان مردم رابه همراهی دعوت کرد و در این باره گفت: از مردم شریف استان درخواست می شود که با در نظر گرفتن مخاطرات کشتار غیرمجاز دام و برای حفظ سلامت خود و خانواده، از خرید گوشت از مراکز کشتار غیرمجاز دام جداً خودداری نمایند. و همچنین اگر مردم موارد تخلفی مشاهده کردند؛ با شماره ۱۵۱۲ دامپزشکی تماس و موارد تخلف را برای پیگیری های لازم گزارش دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید