Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضی ایلام

بیش از یک میلیون از اراضی کشاوزری ایلام پایش شد

مدیر امور اراضی ایلام گفت: به دلیل اهمیت اراضی کشاورزی و در راستای حفظ و صیانت از آن، بیش از یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی ایلام پایش شد.

بیش از یک میلیون از اراضی کشاوزری ایلام پایش شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، یاسین علی حسینی بیان کرد: برای اجرای قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌های خارج محدوده قانونی شهرها و شهرک‌ها، به‌ طور مستمر و روزانه نسبت به پایش اراضی در قالب بلوک بندی‌های تعیین شده اقدام لازم به عمل آمده است.

مدیر امور اراضی استان اضافه کرد: با تشکیل یگان حفاظت به شکل گسترده نسبت به شناسایی و توقف عملیات تغییر کاربری‌های غیرمجاز در سطح استان اقدام شد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۶۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی سطح استان پایش شده است.

حسینی ادامه داد: همچنین در این راستا ۳۰۰ فقره تغییر کاربری غیر مجاز در سطح استان شناسایی و توقف اجرای آن در همان مراحل ابتدای عملیات ساخت صورت گرفت.

وی تصریح کرد: تعداد ۵۵ فقره تغییر کاربری غیر مجاز با اجرای تبصره ۱ و۲ ماده ۱۰ و ماده ۳ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها با مساحت ۴/۴ هکتار آزادسازی و به حالت اولیه اعاده شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است.

علی‌حسینی خاطرنشان کرد: سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تفکیک و خردکردن زمین‌های کشاورزی، تصرفات غیرمجاز و زمین خواری، شناسایی اراضی کشاورزی رها شده، بایر و موات، استفاده غیرمجاز از اراضی واگذاری ملی و دولتی، تخلفات، پیشنهادها و انتقادات در حوزه امور اراضی و ارائه مشاوره در مسائل امور اراضی است. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید