Iranian Agriculture News Agency

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

ایلام ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی را دارد

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان مرزی ایلام ظرفیت سرمایه گذاری برای صادرات انواع محصولات کشاورزی را دارد.

ایلام ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی را دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایانا در استان ایلام، عباس کشاورز  در جریان بازدید از مزارع گندم و کلزای شهرستان دهلران افزود: استان ایلام بواسطه تنوع در تولید انواع محصولات کشاورزی ظرفیت سرمایه گذاری در زمینه صادرات را دارد.

وی به ظرفیت‌های کشاورزی استان اشاره کرد و اظهار کرد: در زمینه زراعت گندم آبی تکنیک جدیدی در خوزستان عملیاتی شده است که امیدواریم در ایلام نیز انجام شود چون این روند هم در افزایش عملکرد وهم صرفه جویی در مصرف آب و هزینه ها موثر است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشت باغات در استان ایلام بویژه در مناطقی که بارندگی کافی و آب قابل دسترس است و در دامنه ها را جدی بگیرید و این مهم را دنبال کنید.

کشاورز افزود: یکی دیگر از موضوعات مهم که نیاز است در ایلام پیگیری و بیش از پیش عملیاتی شود توسعه کشت گلخانه‌ای است.

وی به اهمیت و جایگاه منطقه غرب کشور در امنیت غذایی اشاره کرد و افزود: عمده غله، دانه روغنی و شکر در این منطقه تولید می شود و به لحاظ مسئولیت و حساسیت بایستی از مزارع بازدید و با کشاورزان صحبت کرد و مشکلات و نارسایی ها را پیگیری و کمک کرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به تاثیر سرمای پیش بینی نشده چند روز گذشته بر روی محصولات گندم، کلزا و چغندر قند در استان ایلام و خوزستان اشاره و گفت: استفاده از کود نیترات می تواند موجب احیای دوباره گیاه شود و کشاورزان نگران نباشند.

کشاورز گفت: دهلران کانون زنگ زرد کشورو غرب است و این مهم نیازمند بازدید های مستمر و دقیق است و مدیران، کارشناسان و کشاورزان توجه کنند زنگ زرد عامل مرموزی است و مراقبت آن ضرورت دارد.

وی در خصوص خسارت زهکش ها به پنج هزار هکتار اراضی کشاورزی دهلران یادآور شد: این موضوع نیازمند بررسی است و اگر جدی باشد دولت کمک های لازم را انجام خواهد داد.

سرپرست وزرات  جهاد کشاورزی برای بازدید از مزارع گندم و کلزا در بخش دشت عباس وارد استان ایلام شد و در این بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و فرماندار دهلران وی را همراهی و مسایل و موضوعات کشاورزی استان و مشکلات این حوزه را با وی در میان گذاشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید