Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام

60 درصد جمعیت استان ایلام در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: هم اکنون بیش از ۶۰ درصد جمعیت ۶۰۰ هزار نفری استان در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

60 درصد جمعیت استان ایلام در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، سیدمحمدتراب میری اظهار کرد: سالانه ۱۰۰ هزار تن شیر در ایلام تولید می‌شود و در زمینه تولید شیر واحدهای مدرن گاوداری شیری در سراسر نقاط استان وجود دارد.

میری افزود: در حال حاضر بیش از ۳۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان وجود دارد و اراضی آبی استان قبل از توسعه شبکه‌های نوین کشاورزی، ۸۰ هزار هکتار بوده که با افزایش شبکه‌های آبی به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار رسیده است.

وی  با اشاره به اینکه حجم و ارزش ریالی محصولات تولیدی در استان ایلام با هیچ دوره‌ای از تاریخ کشاورزی استان چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب قابل قیاس نیست، گفت: با ارزش بالای ۴ هزار میلیارد تومان از زمره استان‌های موفق کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: البته در آینده‌ای نزدیک با اجرای سه طرح بزرگ آبی ۱۰۸ هزار هکتار به زمین‌های آبی کشاورزی استان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به تولید سالانه ۱۰ هزار تن انواع آبزیان در استان، گفت: هم اکنون این استان یکی از قطب‌های اصلی تولید ماهی قزل آلا، پرورش ماهی در قفس در کشور است.

میری خاطرنشان نمود: سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود که با برنامه ریزی های صورت گرفته در زیر بخش‌های کشاورزی تنوع تولید در حوزه زراعی، باغی و دامی در استان در حال افزایش است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید