Iranian Agriculture News Agency

همایش روز جهانی خاک در ایلام برگزار شد

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: همـایش روز جهانی خاک با شـعار جهانی «جلوگیری از فرسایش خاک برای حفظ آینـده ما» باحضور مدیران، متخصصان و کارشناسان بخش کشاورزی در سالن فرزانگان دانشگاه ایلام به همت سازمان جهادکشاورزی اسـتان ایلام و مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی و همکاری دانشگاه ایلام برگزار شد.

همایش روز جهانی خاک در ایلام برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایانا در استان ایلام، اسماعیل گوهری اظهار داشت:  در شروع مراسم دکتر میری به بیان اهمیت مسـئله خاک و نیاز جدی به جلوگیری از فرسایش این سرمایه ملی با توجه به شیب 75 درصـدی اسـتان به سـمت کشور عراق پرداختند سـپس دکتر علی اکبری ر در راسـتای این مهم و نقش آن در امنیت غذایی و لزوم همکاری بیشتر دانشگاه و سازمان جهادکشاورزی به منظور تحقق اهداف روز جهانی خاک تاکید نمودند.

وی افزود: هم چنین حجت الاسلام والمسلمین دکتر ولد بیگی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی اسـتان ایلام به بیان اهمیت خاک، این نعمت خداوندی پرداخت و بیان نمود، خاک بستر تولید و تامین کننده امنیت غذائی است و ارثیه ای برای نسل آینده ماست که باید در حفظ آن کوشید.

گوهری خاطرنشان نمود: هدف از برگزاری این همایش، ارج نهـادن به اهمیت موضوع خاک از جنبه های فرسایش، حفاظت، حاصــلخیزی، تغـذیه و آلودگی خاک و چگونگی تولیـد و جلوگیری از تخریب و نابودی آن، بود.

در ادامه جلسه  مهندس گوهری به بیان گزارش عملکرد آب و خاک در سالهای گذشته تا کنون پرداختند و پس از ایشان سایر صاحبنظران (دکتر بازگیر از دانشگاه ایلام –مهندس مرید نژاد از مهندسین مشاور سامان نژاد-مهندس ابدالی از سازمان محیط زیست-مهندس پیری از منابع طبیعی-مهندس عبداللهی از امور اراضـی-دکتر ولیزاده از سازمان پسـماند شـهرداری- کشاورزان پیشـرو و ...)نظرات علمی و فنی خود را با موضوع فرسایش و حفاظت خاک ارائه نمودند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید