Iranian Agriculture News Agency

نشست هماهنگی همایش روز جهانی خاک با موضوع حفاظت و فرسایش خاک برگزار شد

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسـی سازمـان جهاد کشاورزی استان ایلام از آمادگی برای برنامه روز جهانی خاک خبر داد.

نشست هماهنگی همایش روز جهانی خاک با موضوع حفاظت و فرسایش خاک برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایانا در استان ایلام، اسماعیل گوهری اظهار داشت: جلسه ای با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، معاونین و مدیران سازمان، نمایندگان منابع طبیعی استان ، حفاظت محیط زیست، دانشگاه ایلام، مدیریت پسماند شهرداری پیرامون هماهنگی به منظور برگزاری همایش روز جهانی خاک در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار گردید.

گوهری افزود: در این جلسه ابتدا دکتر میری درخصوص اهمیت خاک و توجه به آن از جنبه های مختلف از جمله فرسایش، حفاظت، حاصـلخیزی، تغذیه و آلودگی خاک مطالبی را بیان نمودند.

اسـماعیل گوهری ادامه داد: پس از ارائه گزارشی از همایش های برگزار شده در روز جهانی خاک در سالهای گذشته و اشاره به موضوع اهمیت خاک از دیدگاه حفاظت خاک براساس ابلاغ دسـتوالعمل قانون حفاظت خاک در سال جاری، بر برگزاری همایش روز جهانی خاک با موضوع حفاظت و فرسایش خاک تاکیـد نمودند.

وی ادامه داد: مدعوین دیدگاه ها و نقطه نظرات خود با موضوع فرسایش و لزوم حفاظت ازخاک را ارائه دادند و در پایان جلسه مقرر گردید همایش در مورخ 98/9/13 راس ساعت ۹/۳۰ صبح در محل سالن فرزانگان دانشگاه ایلام با حضور مدعوینی از سازمان ها، ادارات و NGO های بخش کشاورزی، کشاورزان پیشـرو با موضوع مذکور برگزار گردد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید