Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

اهدا نشان استاندارد تشویقی حدمجاز آلاینده ها به محصولات کشاورزی استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در راستای تامین امنیت غذایی و با عنایت به ضرورت تولید غذایی سالم، در اردیبهشت ماه سال جاری سامانه «نشان حدمجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی» راه اندازی گردید.

اهدا نشان استاندارد تشویقی حدمجاز آلاینده ها به محصولات کشاورزی استان

سید محمدتراب میری در گفت و گو با خبر نگار ایانا در استان ایلام اظهار داشت: ابتدا با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره کل استاندارد استان برای ۲۲ نفر از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی استان دوره آموزش مدیران کنترل کیفیت برگزار شد و با استفاده از صندوق خرد زنان روستایی ، مدیریت آموزش و ترویج سازمان نسبت به ثبت نام کشاورزان در سامانه در سطح استان اقدام گردید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان نمود: برای نظارت بیشتر بر روند تولید محصولات سالم از مدیران کنترل کیفیت و شرکت های بازرسی در سطح مزارع نخود استفاده گردید و بعد از برداشت محصول نخود، نمونه ها جهت آنالیز باقیمانده سموم ، نیترات ، مایکوتوکسینها و فلزات سنگین به آزمایشگاه ارسال گردید.

وی بیان داشت: بعد از ارسال نمونه محصول و اعلام نتایج آزمایشات یکی از بانوان روستایی در شهرستان چرداول، بخش آسمان آباد، روستای وارگه بنام خانم دولت رست موفق شد بعد از اخذ کد شناسه محصول برای اولین بار در سطح استان و از طریق اداره کل استاندارد برای ۳۰ هکتار محصول نخود سالم، نشان حد مجاز آلاینده ها را اخذ نماید.

میری در پایان گفت : امیدواریم با تخصیص اعتبارات ویژه در سالهای آینده شاهد موفقیت های بیشتری در زمینه توسعه و تولید محصولات سالم باشیم .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید