Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام:

همایش آموزشی ترویجی کشاورزی هوشمند با محوریت استفاده از پهپادهای سمپاش برگزار شد

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام گفت: همایش و دوره آموزش تئوری و عملی با محوریت استفاده از پهپاد در جهت ارتقاء و بهبود وضعیت کشاورزی در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی دانشگاه ایلام برگزار گردید.

همایش آموزشی ترویجی کشاورزی هوشمند با محوریت استفاده از پهپادهای سمپاش برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایانا در استان ایلام ، اکبرزاده اظهار داشت: این همایش با حضور اساتید مجرب در حوزه آموزش های اصولی و عملی با پهپاد های مورد استفاده بخش کشاورزی در جمع کارشناسان مهندسین بهره برداران و کشاورزان پیشرو بخش کشاورزی برگزار شد

وی اشاره کرد هدف از برگزاری این دوره آموزشی و همایش ارتقاء سطح دانش و گسترش فناوری‌های جدید حفظ و پایداری محیط زیست و منابع تجدید شونده در جهت گسترش فعالیت های علمی و تحقیقاتی است.

اکبرزاده در پایان گفت استفاده از این گونه پهپادها می‌تواند در کاهش مصرف سموم کشاورزی و استفاده از بذر و کاهش آن در واحد سطح کود پاشی مناسب و محلول پاشی نقش مهمی را داشته باشد و نیز استفاده از این گونه پهپادها مصرف سموم شیمیایی را به میزان ۳۰ درصد و آب را به میزان ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.

وی نیز به سرعت و دقت در عملیات زراعی این پهپادها اشاره کرد و در مقایسه با سایر ادوات می‌توان به کاهش هزینه ها و همچنین میزان کارایی آنها به میزان هر ساعت ۵ تا ۷ هکتار کار محلول پاشی را در مزارع از طریق آن انجام داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید