Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول:

برگزاری دوره مهارتی کنترل بیماری های دام در شهرستان چرداول استان ایلام

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول گفت: دوره "کنترل بیماری‌های دام"، با حضور ۴۰ نفر از دامداران و بهره برداران حوزه آسمان آباد، توسط اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد.

برگزاری دوره مهارتی کنترل بیماری های دام در شهرستان چرداول استان ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، در این جلسه سهراب پسندیده در جمع بهره برداران حضور یافته و با اشاره به اهمیت تلفیق آموزش و تجربه، از آنان خواست نسبت به انتقال مسائل و مشکلات موجود در حوزه فعالیت خود به جهادکشاورزی شهرستان همکاری نمایند.

وی افزود: در این دوره سرفصل های اهمیت پرورش گوسفند و بز، شناخت نژادهای دام سبک، ساختمان و تاسیسات، تغذیه، بهداشت و بیماریهای دام و روش های کنترل بیماری های دام، بصورت تئوری توسط خانم سوخته زاری مسئول محترم اداره امور دام، آموزش داده شد.

در روز دوم اجرای کلاس که توسط خانم نظری ارائه گردید در خصوص جلوگیری از تغذیه دام با نان و خوراک کپک زده و وجود آفلاتوکسین و ایجاد بیماری های مشترک انسان و دام و کیست های هیداتیک مطالبی به بهره برداران آموزش داده شد

در ادامه ؛ برای بهره‌برداران شرکت کننده در این دوره گواهینامه مهارتی توسط اداره آموزش بهره برداران مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان، صادر خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید