Iranian Agriculture News Agency

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره):

تولید محصول در اراضی دیم ایلام ۱۰۴ هزار تن اضافه می شود

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در ایلام گفت: میزان تولید محصولات کشاورزی در اراضی دیم استان با اجرای طرح جهش تولید ۱۰۴ هزار تن اضافه می شود.

تولید محصول در اراضی دیم ایلام ۱۰۴ هزار تن اضافه می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، محمد زارع در ستاد استانی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان ایلام اظهار داشت: با توجه به اراضی کشاورزی گسترده و مستعد کشور و استان نباید در محصولات کشاورزی بویژه گندم وارد کننده باشیم و در صورت فعال کردن اراضی دیم می توان ایران را به قطب تولید محصولات کشاورزی در جهان تبدیل کنیم.

وی افزود: ۱۷۰ میلیارد ریال امسال برای جهش تولید در دیمزارهای استان تخصیص یافته که در قالب آن اراضی دیم قابل کشت استان از ۴۰ به ۷۰ هزار هکتار افزایش می یابد.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام در ایلام یادآور شد: با اجرای این پروژه ۱۰۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی همچون گندم ، جو ، دانه های روغنی ، نخود و عدس به تولیدات استان افزوده می شود.

زارع ادامه داد: واگذاری ۷۲ دستگاه ادوات کشاورزی با پرداخت ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای این پروژه پیش بینی شده است.

وی حمایت از کارشناسان جهاد کشاورزی در جهش آموزش را از راهبردهای این برنامه عنوان کرد و تاکید کرد: ۱۶ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم انواع کودهای شیمیایی نیز به کشاورزان واگذار می شود.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در ایلام اضافه کرد: پرداخت خسارت محصولات کشاورزی نیز امسال برای نخستین بار به موقع انجام گرفته تا بخشی از زیان های کشاورزان جبران شود.

زارع با اشاره به راه‌اندازی سامانه دیمزارها گفت: کمک به افزایش تولید محصولات غذایی ، دانش بنیان کردن فرآیند کشت ، تامین معیشت کشاورزان دیم کار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و همچنین مهاجرت معکوس و خودکفایی در تولید چهار هدف اصلی این پروژه بزرگ در کشور است.

وی یادآور شد: سال گذشته ایلام در میان ۱۵ استان اجراکننده طرح رتبه ۹ را کسب کرد که امسال تلاش داریم ایلام جزو سه استان برتر کشور شود

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید