Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل گمرک استان ایلام:

صادرات ۱۷۲ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: ۱۷۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۵۵ میلیون دلار در سال جاری از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

صادرات ۱۷۲ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، روح‌الله غلامی با اعلام این خبر اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۲۴۸ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۷۴ میلیون دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام از صادرات ۹۰۰ میلیون دلاری کالا در سال جاری از مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشورها خبر داد و یادآور شد: این‌ میزان کالا از نظر وزنی نسبت به سال گذشته ۸۹ درصد و از نظر ارزش دلاری ۷۲ درصد رشد داشته است.

به گفته غلامی، این میزان صادرات کالا در سال جاری یک میلیون و ۹۴۴ هزار تن بوده است.

وی به اقلام صادراتی مرز مهران در مدت یاد شده اشاره کرد و افزود: مهم ترین اقلام صادراتی شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی، صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

مدیرکل گمرک ایلام با اشاره به مجموع صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته تاکید کرد: یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار انواع کالا سال گذشته از طریق مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

غلامی ادامه داد: در حال حاضر تردد کامیون های صادراتی به مرز مهران در جریان بوده و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

گفتنی است؛ شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید