Iranian Agriculture News Agency

اولین محموله صادراتی دام مازاد ایلام به مقصد کویت بارگیری شد

مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: نخستین محموله صادرات دام مازاد استان در راستای حمایت از دامداران امروز به مقصد کشور کویت بارگیری شد.

اولین محموله صادراتی دام مازاد ایلام به مقصد کویت بارگیری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، یونس احمدی  مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: در اولین مرحله یک هزار و ۵۰۰ راس دام سبک دامداران استان ایلام از طریق مرز آبی خرمشهر در استان خوزستان به کشور کویت بارگیری و ارسال شد.

وی افزود: با توجه به خشکسالی‌ سال‌های اخیر، کمبود نهاده‌های دامی و منابع غذایی برای احشام و ایجاد شرایط اضطرار برای کشاورزان حوزه دامپروری صدور دام مازاد پرواری به خارج از کشور در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

احمدی ادامه داد: این مجوز در استان ایلام و از سوی جهادکشاورزی و دامپزشکی برای دارندگان کارت‌های بازرگانی صادر شد و دارندگان این کارت ها برای صادرات دام زنده پرواری به خارج از کشور می‌توانند اقدام کنند.

وی با بیان اینکه صادرات دام فقط شامل احشام سبک غیر مولد مازاد است، یادآور شد: دام های مازاد پرواری صادراتی بعد از یک ماه نگهداری در قرنطینه و انجام پلاک کوبی و هویت گذاری با تاییدیه دامپزشکان اجازه صدور به کشورهای مقصد را پیدا می کنند.

وی تاکید کرد: تاکنون ۲۵ پرونده درخواست صدور دام زنده به خارج از کشور از سوی بازرگانان تشکیل شده است و در این زمینه هیچگونه محدودیتی برای دامپزشکی استان وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اضافه کرد: علاوه بر کویت، کشور عمان نیز متقاضی خرید دام های مازاد کشاورزان استان ایلام است.

استان ایلام دارای بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و ۴۰۰ هزار راس دام سنگین است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید