Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امورعشایر استان ایلام:

۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار محرومیت زدایی به عشایر ایلام اختصاص یافت

مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: با پیگیری استاندار و نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی مبلغ ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار جهت محرومیت زدایی به عشایر استان اختصاص یافته است که پس از مبادله موافقت نامه جذب می شود.

۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار محرومیت زدایی به عشایر ایلام اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، فرشاد یاسمی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام به مناسبت فرارسیدن ۱۵ مهرماه رو ملی روستا و عشایر اظهار داشت: در کنار تقویت زیر ساخت های عشایری ایلام برنامه های پژوهشی و مطالعاتی جهت تامین نیازمندی های این قشر انجام شده است.

وی افزود: برند سازی محصولات تولیدی عشایر ایلام از جمله روغن حیوانی و پشم در دستور کار این اداره کل قرار دارد و تاکنون گام های مثبتی در این راستا برداشته شده است.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام با اشاره به پیگیری اعتبارات عشایری در حوزه ملی، گفت: اعتبارات ارزش افزوده که قبلا به حساب فرمانداری های ایلام واریز میشد هم اکنون به صورت مستقیم به حساب امور عشایر استان پرداخت می شود.

وی ادامه داد: تجهیز مناطق عشایر نشین ایلام به شبکه های پایدار آبرسانی از سیاست های مهم دولت در سالجاری است و هوشمند سازی و الکترونیک کردن آبرسانی سیار از دیگر موضوعات مهمی است که همواره مورد توجه قرار گرفته است.

یاسمی گفت: در این راستا خانوار های عشایر با داشتن کارت هوشمند از تانکرها آبرسانی، آب مورد نیاز خود را دریافت می کنند. این طرح تا کنون در دو شهرستان مهران و ملکشاهی اجرا شده است.

ذخیره سازی دو هزار تن کاه و کلش جهت توزیع بین عشایر ایلام

وی عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶ هزار تن نهاده یارانه بین عشایر ایلام توزیع و دو هزار تن کاه و کلش نیز ذخیره سازی و در حال توزیع است.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و با پیگیری های انجام شده در سال جاری تعداد یکصد هزار دام عشایر ایلام جهت چرا مراتع به دو استان مجاور کردستان و کرمانشاه منتقل شده اند.

وی بیان داشت: طی سال گذشته مبلغ ۹ میلیارد تومان تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر ایلام پرداخت شده که ۸۰ درصد این میزان برای تامین علوفه و ۲۰درصد نیز به صورت نقد برای پلاک کوبی و هزینه بیمه ای اختصاص یافته است.

یاسمی بیان داشت: همچنین سال گذشته تعداد ده هزار راس دام سبک مازاد و حذفی خریداری شده است در سالجاری نیز خرید سه هزار دام حذفی و یک هزار ۸۰ بره پرواری بر اساس سیاست گذاری وزارت جهادکشاورزی در دست اقدام است.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون و با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق ایلام دو هزار و ۹۴۰ پنل خورشیدی بین عشایر ایلام توزیع شده است. امسال نیز از محل سفر ریاست جمهوری و با همکاری صندوق کارآفرینی۲۵۰ دستگاه پنل در حال خریداری است.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام افزود: صادرات دام از ایلام به کشورهای همسایه در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: پالایش و شناسنامه دار کردن عشایر ایلام بر مبنای هویت گذاری دام ها انجام و ادامه دارد. و در این راستا تاکنون یک میلیون راس دام سبک عشایر ایلام پلاک کوبی شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید