Iranian Agriculture News Agency

سیستم نوین آبیاری قطره‌ای در مزارع دهلران اجرا شد

مدیر جهاد کشاورزی دهلران گفت: با اجرای سیستم نوین آبیاری قطره‌ای در مزارع دهلران ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت ذرت و صیفی جات رفته است

سیستم نوین آبیاری قطره‌ای در مزارع دهلران اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، علی غلامی مدیر جهاد کشاورزی دهلران در اینباره اظهار کرد: با روی آوردن کشاورزان دهلرانی به اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای کشاورزی در این شهرستان رونق می‌گیرد.

وی افزود: امسال ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان با اجرای سیستم نوار تیپ یا همان آبیاری قطره‌ای به زیر کشت ذرت و صیفی جات رفته است.

مدیر جهادکشاورزی دهلران گفت: با توجه به سطح بالای تبخیر آب در این شهرستان گرمسیر و کمبود منابع آب، کشاورزان می‌توانند با یکبار اجرای این طرح آبیاری و جمع آوری آن پس از برداشت محصول تا سه سال از آن استفاده داشته باشند.

وی ادامه داد: از مزایای استفاده از آبیاری قطره‌ای: کاهش مصرف آب، افزایش راندمان آب و آبیاری، افزایش کمیت و کیفیت محصول، کاهش هزینه‌ها و کاهش مصرف کود و سم است.

غلامی یادآور شد: بر اساس رسمی ۷۰ درصد از آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که در صورت توسعه روش‌های قطره‌ای در مزارع، صرفه جویی قابل توجهی صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید