Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان:

افتتاح پروژه ۱۷هکتاری سایت باغبانی پلیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان از افتتاح پروژه ۱۷هکتاری سایت باغبانی پلیه خبر داد.

افتتاح پروژه ۱۷هکتاری سایت باغبانی پلیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، در هفتمین روز از هفته دولت با حضور دکتر عباسی معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام، دکتر بهرامی مدیرکل محترم هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری، دکتر گراوندی مدیر محترم آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی،آقای اکبری فرماندار محترم ایوان، دکترجعفرشکری مدیر محترم جهادکشاورزی شهرستان و جمعی ازمدیران شهرستان وکارشناسان جهادکشاورزی پروژه ۱۷ هکتاری توسعه سایت باغبانی پلیه افتتاح شد.

در این مراسم ابتدا دکتر شکری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، ضمن خیر مقدم به مهمانان، گزارشی از وضعیت سایت باغبانی پلیه ارائه کرد و افزود: سایت باغبانی پلیه با سطح زیر کشت ۱۰۰ هکتار سال ۸۸ کلنگ زنی شد و سال ۹۱ به بهره برداری رسید. طرح توسعه این سایت که کشت غالب آن انگور عسکری است در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و ۱۷ هکتار آن در اردیبهشت ۱۴۰۱ با اعتبار بیش از ۱۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و تحویل بهره برداران گردید.

وی اضافه کرد: فاز دوم توسعه سایت باغبانی پلیه با سطح زیر کشت ۴۵ هکتار آغاز شده است که امیدواریم با تزریق اعتبارات لازم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

در ادامه دکتر گراوندی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان، به تشریح مشخصات فنی پروژه پرداخت و تصریح کرد جهت تکمیل طرح توسعه سایت باغبانی پلیه از محل اعتبارات ملی و استانی تمهیدات لازم را اندیشیده ایم و ان شاءالله مشکل تامین آب آن را به موقع حل خواهیم کرد.

آقای اکبری فرماندار ایوان هم در سخنانی عنوان کرد: با توجه به وجود آب کافی، اراضی مستعد و نیروی کار فراوان، مناطق پایین دست سد کنگیر پتانسیل تبدیل شدن به تاکستان های وسیع را دارند و امیدواریم با کمک مردم و مسئولان، شاهد رخداد این اتفاق مهم در آینده نزدیک باشیم.

دکتر شهریار عباسی معاون امور اقتصادی استانداری نیز ضمن تقدیر از مسئولان جهاد کشاورزی استان و شهرستان بابت اقدامات مثبت انجام شده در شهرستان ایوان، دستورات لازم را جهت برطرف کردن مسائل مربوط به تامین آب سایت باغبانی پلیه، احداث پل و مشکل آنتن دهی تلفن همراه روستای مذکور را صادر کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید