Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور عشایر ایلام:

توزیع ماهیانه ۱۳۴۱۱ کیسه آرد بین عشایر استان

مدیر کل امور عشایر ایلام از توزیع ماهیانه ۱۳۴۱۱ کیسه آرد معادل ۵۳۶ تن و۴۴۰ کیلوگرم به عشایر استان خبر داد.

توزیع ماهیانه ۱۳۴۱۱ کیسه آرد بین عشایر استان

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، فرشاد یاسمی اظهار داشت : ۱۱ هزار خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر در استان وجود دارد، که یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام را در اختیار دارند.

مدیر کل امور عشایر استان ایلام با اشاره به اینکه ۱۱ درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل می دهند،عنوان کرد: ۶/۵ درصدجمعیت دامی عشایر کشور و پنج درصد عشایردراستان ایلام قرار دارند.

یاسمی با بیان این مطلب که مناطق عشایری به علت پایین بودن سطح برخورداری از امکانات همواره در تنگنا بوده و می طلبد اقدامات جهادی در این مناطق صورت پذیرد،افزود: با هدف شناسایی عشایر واقعی دیروز ۲۳ تیرماه باحضور در محل سیاه چادرهای عشایر حوزه مرکزی شهرستان ایلام تعداد ۱۲۰ کیسه آرد تاکنون بین عشایر این مناطق توزیع شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه این اقدام به منظور پالایش عشایر واقعی با همکاری نظام مهندسی سپاه ناحیه ایلام و هیئت اندیشه ورز بصورت پایلوت در حال انجام است، افزود: انشالله در روزهای آتی نیز آرد عشایر دیگر مناطق عشایری شهرستان ایلام توزیع خواهد شد.

فرشاد یاسمی با اشاره به اینکه جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار خانوار عشایر در استان قرار دارند ، تصریح کرد : سرانه آرد هر نفر ۱۲ کیلوگرم است که هر کیسه آرد وزنی معادل ۴۰ کیلوگرم دارد ، که بصورت ماهیانه در اختیار عشایر قرار داده می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید